Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
15. april 2003 - 16:23 Der er 2 kommentarer

Red alert

Jeg har win xp. Nu vil jeg gerne spille mit gode gamle spil: Red Alert (1'eren). Men når jeg vil installere, skriver den, at den skal bruge win 95 - det kan da ikke passe, at jeg ikke kan få win xp til at installere det?!?
Nogle forslag evt. til at få installationsprogrammet til at tro, det er win95? Den skriver for øvrigt, at jeg bruger win 5.1 !!!
Avatar billede tichicken Nybegynder
15. april 2003 - 20:39 #1
prøv at køre den i Win95 kompatibilitet :D

højreklik, egenskaber, kompatibilitet :D
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2003 - 22:12 #2
download http://www.cncnz.com/file.cgi?http://downloads.cncnz.com/redalert/patches/RAXPFIX.zip

1. Uninstall Red Alert 1 if previously installed.

2. Insert a Red Alert CD into your CD-ROM drive. When the autoplay menu appears, choose "Explore CD."

3. Find "Setup.exe," right-click, and choose "Properties." Click on the Compatibility mode tab and set the compatibility to Windows 95.

4. Install Red Alert as you would normally, but do not reboot when it prompts you to.

5. Open up My Computer and navigate to your Red Alert directory (usually C:\Westwood\REDALERT).

6. Right-click on a blank area in the folder, and "Sort by file type."

7. Change the compatibility mode on all of the executable files (about 7-8) to Windows 95.

8. Extract "Thipx32.dll" contained in the zip file you download at the start of this guide to your Red Alert Directory, overwriting the existing Thipx32.dll. (Note this patch will disable network play for Red Alert under Windows XP).

9. Boot up Red Alert and have fun!

taget fra http://www.cncnz.com/features/tech/raxpfix.shtml