Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 14:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Beskrivelse af links ved mouse-over

Er der nogen der kender en kode, så når man kører musen hen over et link, kommer der en beskrivelse frem i et nyt vindue?

Altså, at der kommer en lille ramme frem, når man kører musen hen over linket, hvor der står hvad linket gør?

200 point for et svar jeg kan bruge!
Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 14:56 #1
Det skal måske lige siges, at jeg har oprettet siden på webbyen.dk...

I kan da også lige se min hjemmeside? http://www.ikke-navngivet.webbyen.dk
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2003 - 14:56 #2
title="text"
Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 14:58 #3
Den kender jeg godt, men altså.. Det skal være sådan, en lille ramme, agtigt..

Ved ikke, det er lidt svært at forklare.. Men gerne en lille ramme der kommer frem ved mouse-overen, som så følger musen når man flytter musen hen over linket, og sådan..
Avatar billede sqren Nybegynder
15. april 2003 - 15:00 #4
<body>

<script Language="JavaScript">
function winopen1() {
msg1=open("religion1.htm","Homepage","screenX=0,left=0,screenY=0,top=0,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,width=325,height=75");
}

</script>

<a href="relegion1.html" onMouseOver="winopen1(); return true;" onMouseOut="msg1.close();">Relegion</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</body>
Avatar billede 12tri Nybegynder
15. april 2003 - 15:01 #5
Lytter
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2003 - 15:01 #6
Avatar billede bearhugx Nybegynder
15. april 2003 - 15:02 #7
Det er list slamkodet, det her... Men...
<html>
<script type="text/javascript">
  function showExplanationFor(obj, eventObj) {
    var exp = document.getElementById( (obj.id+"_ex") );
    if(eventObj.offsetX != exp.style.left)
        exp.style.left=eventObj.offsetX;
    if(eventObj.offsetY != exp.style.top)
        exp.style.top=eventObj.offsetY;
    if(exp.style.display!="block")
        exp.style.display="block";
  }
  function hideExplanationFor(obj) {
    var exp = document.getElementById( (obj.id+"_ex") );
    exp.style.display="none";
  }
</script>
<style type="text/css">
    .explBox {
        font:10px verdana;
        border:1px solid black;
        padding:3px;
        background:#ffffdd;
        display:none;
        position:absolute;
        left:0px;
        top:0px;
    }
</style>
<body>
  <a href="xxx.html" id="link1" onMouseOver="showExplanationFor(this, event);" onMouseOut="hideExplanationFor(this);"> xxx </a>
  <div id="link1_ex" class="explBox"> Dette link fører til den store Kejser Grønkål von Scharmlippe </div>
</body>
<html>
Avatar billede sqren Nybegynder
15. april 2003 - 15:04 #8
For at tilføje flere er det bare:

<body>

<script Language="JavaScript">
function winopen1() {
msg1=open("religion1.htm","Homepage","screenX=0,left=0,screenY=0,top=0,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,width=325,height=75");
}
function winopen2() {
msg2=open("deen1.htm","JavaScript","screenX=0,left=0,screenY=0,top=0,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,width=325,height=25");
}

</script>

<p align="left" style="word-spacing: -1; line-height: 100%; margin: -1"><font color="#000000"><b>&nbsp;1&nbsp;&nbsp;
<a href="relegion1.html" onMouseOver="winopen1(); return true;" onMouseOut="msg1.close();">Relegion</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;</b></font>

</p>

<p align="left" style="word-spacing: -1; line-height: 100%; margin: -1"><font color="#000000"><b>&nbsp;1&nbsp;&nbsp;
<a href="deen1.html" onMouseOver="winopen2(); return true;" onMouseOut="msg2.close();">Deen</a>&nbsp;&nbsp;

</body>
Avatar billede bearhugx Nybegynder
15. april 2003 - 15:05 #9
hmmm pelkjær >> nice .. Den er virkelige smooth :-))
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2003 - 15:07 #10
bearhugs>>Har du Dreamweaver MX eller Homesite plus ligger den i snippets mappen :o)
Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 15:09 #11
Pelkjær - Hvordan får man den så til at beskrive et andet link end det du har skrevet? - Er ikke så trænet i html, kan du nok se.. =/
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2003 - 15:11 #12
Simpelthen blot med

onMouseOver="toolTip('skriv din tekst her');" onMouseOut="toolTip();"

på alle de links du vil.
Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 15:12 #13
ok... Kæft webbyen er besværligt.. :(
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2003 - 15:13 #14
Tjek http://www.peterelkjaer.dk/exp/tooltip.html igen - lidt mere "spændene"
Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 15:14 #15
Og - lige en sidste ting (ved jeg er besværlig) Hvordan får man en titel på?

Altså, har fundet ud af det nu, men så kommer det til at se sådan ud:

Http://www.Skinken.dk - og så med mouseoveren, altså.. Kan man ikke få det til at se ud sådan, at der kun står skinken.dk?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2003 - 15:16 #16
jeg ved ikke hvad du mener
Avatar billede mudfreak Nybegynder
15. april 2003 - 15:17 #17
Nej, det' okay.. Jeg har fundet ud af det nu.. Tusind tak for hjælpen.. :)