Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 12:30 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Grå skærm på tv

Jeg har købt nyt og vil gerne se dvd(fra pc)på min tv skærm men det er små sløret og gråt (sort hvid)
mit grafikkort er et ti200
Avatar billede kring Nybegynder
15. april 2003 - 12:35 #1
Har du tilsluttet dit fjernsyn via S-VHS kabel? Så bliver billedet nemlig sort/hvid hvis fjernsynet ikke understøtter S-VHS.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 12:35 #2
Prøv at søge lidt på Eksperten. Dette spørgsmål blir' stille flere gange om ugen.
Avatar billede kring Nybegynder
15. april 2003 - 12:35 #3
Det var egentlig et svar... :)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 12:38 #4
Hvis dit TV ikke understøtter SVHS, så skal du have sådan en her:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=5139605d5054ba4efba1795f7899a083
Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 12:38 #5
har kun s-vhs udgang kan jeg med kabel lave det om til video(gul)
mit fjernsyn er et nyere philips 29#
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 12:39 #6
Jeps det kan du !!
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 12:40 #7
- eller det skal du, hvis ikke dit TV understøtter SVHS. Hvis du har mere end 1 scartstik i dit TV, så prøv lige det andet
Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 12:41 #8
:phat Har et scart der minder om denne men den har også s video ved siden af kan jeg sætte et mellem stik fra s video til video
Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 12:42 #9
har prøvet med de to scart jeg har
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 12:44 #10
Det kan også godt være de drivere du kører med. Jeg har et MSI grafikkort og der virkede tv-out ikke ordenligt før jeg installerede deres egne drivere. Men ellers er der noget TV's der skal have en S-VHS --> VIDEO (gul) i hver ende, for at få de overskudne ben i S-VHS stikket omformet...

/DENNIS
Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 12:45 #11
tak dee men fattede ikke lige dit vrøvl *G*
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 12:53 #12
Fulgte der ikke en lille omformer med da du fik dit kort? En fra S-VHS til det gule bare i hun-stik...? Det er den jeg mente du nok skulle have fat i en ekstra af, så der kan komme en i begge ender.... Dermed burde den ikke vise sort/hvid...
Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 12:57 #13
nej det er en skraber model fra daytona
men jeg køber en og prøver
men mener du at det er et specielt stik
eller har jeg fatttet det forkert
(er det ikke nok med et stik fra svideo til video)
Avatar billede hanstik Nybegynder
15. april 2003 - 13:00 #14
Det sorte/hvide billede er helt sikkert pga. SVHS. Jeg har oplevet det samme, bare den anden vej rundt, hvor jeg prøvede at capture video fra VHS igennem mit TV-kort. Men det hjalp at bruge composite (det gule). Så du bruger sådan et SCART stik som 'phatlasse' har linket til at proppe i dit TV og trækker et kabel fra dit grafikkort til dette.
Avatar billede hanstik Nybegynder
15. april 2003 - 13:02 #15
Et andet lille trick: Når du fører DVD fra din PC til dit TV forsvinder billedet på din PC monitor (det gør hos mig). Men hvis du bruger TVTool fra http://tvtool.info/index_e.htm kan du både se billedet på monitoren samt dit TV.
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 13:02 #16
Specielt er det vel ikke ;o) Men det er det fra SVHS til den gule Video... Nogle TV's vil bare lave det sort/hvid stadig og derfor skulle du prøve med to af slagsen hvis det ikke hjalp...

/DK
Avatar billede micbanand Nybegynder
15. april 2003 - 13:04 #17
men mit spørgsmål går på om det er nok med et stik eller er det et specielt stik (sidder der en omformerings enhed i det stik i snakker om) blev forvirret da det blev omtalt som en omformer
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 13:09 #18
Det er vel egentlig en omformer, ved det faktisk ikke helt, men det er det nok siden den ændrer noget, men hvis du bare spørger efter stikket hos en computerforretning ved han hvad du snakker om... Evt. sig dem der normalt følger med grafikkortet (for dem der betaler de dyre modeller ;-) )
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 13:09 #19
Jeg er ret sikker på at Philips understøtter S-VHS via SCART, det gør langt de fleste nyere TV.

På mit TV skal jeg ligesom "bladre" igennem RGB og SVHS når jeg skifter over på AV1
Avatar billede kenp Novice
15. april 2003 - 13:09 #20
åhhh man kan godt få en kabel fra S-vhs til scart, og det virker :) (på et 16 år gammelt fjernsyn)

og så skulle jeg bare ind og ændre formatet som den skulle sende.
Avatar billede micbanand Nybegynder
16. april 2003 - 20:59 #21
jeg har fået det i farver men hold da helt kæft hvor er det utydeligt suchs nvidia da så meget når det gælder tv out nogen forslag uden at jeg giver points (giver til dem der ,har, hjulpet mig ) jeg er villig til at ofre penge på god tv kvallliteeeet.Virker et tvkort begge veje???? eller skal jeg invistere i 9500 eller lign.
Avatar billede dee_kay Nybegynder
16. april 2003 - 21:05 #22
Det burde ikke være så dårlig kvalitet hvis du sætter en film på, du skal jo ikke regne med monitor kvalitet, da et TV har en meget dårligere opløsning og ikke står så skarpt... Men ellers prøv nogle forskellige sættings i Nview (mit er flot med et nvidia kort) og husk at sætte den på PAL-B....

//Dee Kay