Avatar billede kermit Nybegynder
15. april 2003 - 11:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Glidende resize af movieclip

Hejsa,

Jeg vil gerne resize et movieclip glidende. Nogen der har en funktion i actionscript til dette. Det skal resize sådan at øverste vestre hjørne holder sin placering, og kassen derfor bliver større eller mindre mod højre/nedad.

Pft.
Avatar billede _k Nybegynder
15. april 2003 - 12:00 #1
Sæt det her på dit movieclip:

onClipEvent(enterFrame) {
    if(this._xscale < 200 || this._yscale < 200) {
        this._xscale +=1;
        this._yscale +=1;
    }

Mc'et vil vokse, til det når en størrelse 200 enten i højden eller bredden. Du kan få det til at vokse hurtigere, hvis du erstatter 1-tallerne med et højere tal. Du erstatter + med - hvis du vil ha' det til at blive mindre.

For at få det til at vokse fra venstre hjørne og ned, skal du hoppe ind i mc'et og stille center på venstre hjørne. Det gøres ved at flytte alt grafikken, så de flugter med det lille kryds (center) midt på skærmen.
Avatar billede kermit Nybegynder
15. april 2003 - 12:20 #2
Smukt :-)