Avatar billede martin_moth Mester
15. april 2003 - 00:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer med JavaScript:window.external.AddFavorite

Hvorfor virker dette ikke?

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tilføj til favoritter</TITLE>
</HEAD>

<BODY>
Ønsker du at tilføje www.dr.dk til dine bookmarks/favoritter, skal du blot gøre følgende

<table>
<tr>
<td span="3">Browsertype</td>
</tr>

<tr>
  <td>Internet Explorer</td>
  <td>Netscape, Opera eller andet på en PC</td>
  <td>Macintosh</td>
</tr>
<tr>
  <td>Klik <a href="java script:window.external.AddFavorite('http://www.dr.dk', 'Kalundborg dyreklinik'">her</a></td>
  <td>Tryk Ctrl + d</td>
  <td>Command (æble) + d</td>
</tr>
</table>

</BODY>
</HTML>

Siden bliver IKKE tilføjet til favoritterne. Det er næsten pinligt, der er 100 besvarede spørgsmål om dette, men jeg kan simpelthen ikke se hvad jeg gør galt (bruger IE 6)...
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 01:09 #1
her :)

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tilføj til favoritter</TITLE>
</HEAD>

<BODY>
Ønsker du at tilføje www.dr.dk til dine bookmarks/favoritter, skal du blot gøre følgende

<table>
<tr>
<td span="3">Browsertype</td>
</tr>

<tr>
  <td>Internet Explorer</td>
  <td>Netscape, Opera eller andet på en PC</td>
  <td>Macintosh</td>
</tr>
<tr>
  <td>Klik <a href="#" onclick="window.external.AddFavorite('http://www.dr.dk', 'Kalundborg dyreklinik');">her</a></td>
  <td>Tryk Ctrl + d</td>
  <td>Command (æble) + d</td>
</tr>
</table>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 01:09 #2
du havde lige glemt lidt :)
Avatar billede martin_moth Mester
15. april 2003 - 01:28 #3
Det virker jo, det du gav mig - men hvorfor mon mit eget foreslag ikke virker, når jeg har set det MASSER af steder, selv på noget så "officielt" som w3c (http://www.w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_bookmark)..

Hmmmm...?

Men smid et svar, og forklar lige hvad den # du har sat betyder
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 01:33 #4
Svar

den #, betyder sådan set at href'n ikke skal gøre en skid!, men istedet bruger jeg en onclick på linket det er mere "rigtigt" når man skal køre et javascript ved klik på et link!

Og til sidst, hvis du kigger i din href, så kan du se at du mangler en ) og et ;
Avatar billede martin_moth Mester
15. april 2003 - 01:36 #5
Forstår stadig ikke at det ikke virker (det som jeg lavede), eftersom det er identisk med det på w3c og andre steder - nå, men du gav en løsning, der duer :o)
Avatar billede perfi Nybegynder
04. juni 2003 - 14:19 #6
Kunne være at du manglede en parentes til at lukke din AddFavoriet funktion med