Avatar billede flyveren Nybegynder
14. april 2003 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBScript

Kan det lade sig gøre at kalde et VBScript i flash... hvis ja plz gi mig et eksempel ;P

-flyveren
Avatar billede flyveren Nybegynder
14. april 2003 - 22:40 #1
okay jeg skal prøve at være lidt mere specifik... jeg har det her script.. og det vil jeg gerne kunne ha flash til at kalde når man trykker på en knap ;P

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
MsgBox "Her ville jeg så i stedet for en MsgBox",64,"gerne ha en knap i flash"
Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
if colCDROMs.Count >= 1 then

colCDROMs.Item(i).Eject

End If
-->
</SCRIPT>

-flyveren

nogen der kan hjælpe
Avatar billede _k Nybegynder
15. april 2003 - 15:35 #2
Nu er jeg ikke just en hammerhaj til VBScript, men mon ikke du kan gøre det ligesom med JavaScript? Altså lave en funktion i VBScript, som du kalder fra Flash. Du får et JS eksempel:

on (press) {
    getURL("java script:funktionsNavn()", "");
}

JavaScriptet, placeret på html-siden, ser så nogenlunde sådan her ud:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function funktionsNavn(){
    Gør hvad det passer dig herinde!
}

</script>
Avatar billede flyveren Nybegynder
15. april 2003 - 22:22 #3
Det er det jeg efterlyser en der ved om man kan kalde vbscripts ligesom man kalder java.. og i så tilfælde et eksempel på hvordan ;P

-flyveren
Avatar billede flyveren Nybegynder
29. september 2004 - 17:37 #4
lukket