Avatar billede r9 Nybegynder
14. april 2003 - 20:05 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Oracle og Firewall's

Jeg har installeret Oracle standard edition på en winXP maskine.

Men jeg kan ikke connecte til databasen pga. Norton Firewall som er installeret på samme maskine.
(det virker fint når jeg slår Norton fra)

Når jeg forsøger at connecte, så får jeg en fejl
ORA-12535: TNS: Operationen afsluttet pga. tidsoverskridelse.
Samme fejl opstår hvis jeg prøver med TNSPING.

Jeg har forsøgt at sætte 'USE_SHARED_SOCKET' til 'TRUE' under min HOME0 i registry, men det hjælper ikke.
Jeg har også åbnet op for port 1521 i Firewall'en, uden held.

Andre her på Eksperten forslog at jeg skulle bruge 'Connection Manager', så derfor har jeg nu
installeret 'Connection Manager', men kan ikke finde ud af at konfigurere den.

Håber at nogen kan hjælpe?

PS. Følgende services kører på maskinen:
- OracleMTSRecoveryService
- OracleOraHome92CMAdmin
- OracleOraHome92CMan
- OracleOraHome92HTTPServer
- OracleOraHome92TNSListener
- OracleServiceJAVA
- OracleServiceORACLE
Avatar billede coily Nybegynder
22. april 2003 - 13:22 #1
Di firewall skal understøtte sql*net pakker normal forbindes der på port 1521 til database listeneren der efterskiftes port, jeg ved ikke om din firewall understøtter sql*net traffik
Avatar billede jjjensen Nybegynder
01. maj 2003 - 16:39 #2
Hvis det er fra en bestemt maskine du vil kunne nå databasen, kan du lave en regel i Firewallen som tillader alt trafik til og fra din server.
Avatar billede kro Nybegynder
08. maj 2003 - 05:14 #3
Hvis du vælger at køre shared server, kan vælge at fixe den port dispatcheren kører fra også. Det gør du ved at skrive f.eks. følgende i din init.ora fil:

DISPATCHERS="(ADDRESS=(PROTOCOL=tcp)(HOST=192.168.201.20)(PORT=5000))(DISPATCHERS=1)"

Dette fixer den port SQL trafikken kører igennem. Nu er det blot at åbne for port 5000 og port 1521.

'USE_SHARED_SOCKET' er en uheldig parameter at bruge, da der er væsentligt performance problemer hvis der kommer mange indgående kald til basen.