Avatar billede splatpack Nybegynder
14. april 2003 - 16:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Server Uptime

jeg skal bruge et script der kan se serverens uptime serveren køere lige pt win2000 adv. server kan dette lade sig gøre og er der evt en der kan lave et sådant script til mig

På forhånd tak
Avatar billede raffar Juniormester
14. april 2003 - 16:44 #1
Avatar billede raffar Juniormester
14. april 2003 - 16:45 #2
Avatar billede splatpack Nybegynder
14. april 2003 - 16:47 #3
det skulle kører asp eller hva jeg har ikke vild meget forstand på det men jeg vil da prøve takker giver point lige så snart det  er testet
Avatar billede splatpack Nybegynder
14. april 2003 - 17:02 #4
kan du evt lave en lille forklaring på dansk hvordan det skal sættes ind på siden og om den uptime.exe som er omtalt i link nr 2 er en nødvendighed
Avatar billede raffar Juniormester
14. april 2003 - 17:36 #5
Her er lidt mere
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/ScriptCenter/monitor/ScrMon29.asp

Du skal nok lave noget i Visual basic - en komponent.
Avatar billede raffar Juniormester
14. april 2003 - 17:42 #6
Som du kan se her så er her et program til samme formål http://www.pstruh.cz/help/webcheck/library.htm
Avatar billede soes Nybegynder
14. april 2003 - 17:46 #7
jeg ved ikke om dette er en mulig loesning men du kan evt. proeve

[GLOBAL.ASA]
Sub Application_OnStart()
  Application("datStartTime") = Now()
End Sub

[DEFAULT.ASP]
Function UpTime()
  UpTime = DateDiff("h", Application("datStartTime"), Now()) ' Gives the hours
End Function

Response.write(UpTime())

Jeg ved godt at dette kun giver uptime for det paagaelende websted.

Det skulle vaere muligt fra asp at kigge i serverens logfil er lige ved at finde noget om det.
Avatar billede raffar Juniormester
14. april 2003 - 17:52 #8
Hmm ikke helt det du skal bruge, men det er måske ikke så tosset http://808news.com/new/servercode.htm
Avatar billede splatpack Nybegynder
04. maj 2003 - 23:22 #9
Jeg kan ikke få det til og virke (nok fordi at JEG ikke kan finde ud af det).
Med begrundelsen at begge forslag sikkert virker lige godt, deler jeg points i mellem jer.

Mange Tak alligevel
Splatpack
Avatar billede raffar Juniormester
04. maj 2003 - 23:31 #10
Takker