14. april 2003 - 16:27
Der er
17 kommentarer og 1 løsning
Check om variabler er indlæst...
Hej Jeg har lidt problemer med at få dette her til at virke: Frame 1: loadVariablesNum("var.php", 0); Frame 2: if((var1 && var2 && var 3 && var 4) == undefined){ gotoAndPlay(1); } else { gotoAndStop(3); } Men hvis jeg fx. skriver en variabel, der ikke eksisterer, kører filmen alligevel til frame 3?
Annonceindlæg fra Novataris
Vejen til devops med Bavarian Nordic
Bavarian Nordics vækst blev starten på et DevOps-samarbejde med Novataris for hurtigt at kunne tilpasse IT-organisation til forretningen.
7. december 2023
14. april 2003 - 17:12
#1
Hvilken flashversion bruger du? I MX er der en boget bedre måde at gøre det på.
14. april 2003 - 17:13
#2
Jeg bruger MX ....:-)
14. april 2003 - 17:26
#3
Prøv at bruge det nye loadvars object: stop(); //stands afspilleren varHolder = new LoadVars(); // Lav et loadvars object varHolder.Load("var.php"); // Hent variablerne fra var.php ind i varHolder varHolder.onLoad = function() { // Når variablerne er loaded udfør function som du selv definerer gotoAndPlay("hvor den nu skal hen"); }
14. april 2003 - 17:32
#4
Undskyld: load skal være med småt varHolder.load("var.php");
14. april 2003 - 17:34
#5
Hej burns Har egentlig prøvet dette her, men af en eller anden årsag dutter det ikke. Har også prøvet med: stop(); varHolder = new LoadVars(); varHolder.Load("var.php"); varHolder.onLoad = function(success) { if(success){ gotoAndPlay("hvor den nu skal hen"); } } ???
14. april 2003 - 17:40
#6
har du rettet det til jeg skrev før? Altså at load skal være med småt i (varHolder.load("var.php");) Har du formateret variablerne i php filerne som en querystring? (&var1=noget&var2=noget&var3=noget&) har du utf8 encoded variablerne fra php filen?
14. april 2003 - 17:53
#7
Jo det havde jeg rettet og variablerne er skrevet rigtigt og UTF8 encoded.
14. april 2003 - 17:58
#8
Hmmm mystisk, Kan du prøve at sende Php + fla fil til mig på burns@paidia.dk så kigger jeg lige på det
14. april 2003 - 18:06
#9
Har lige sendt dem til dig :-)
14. april 2003 - 18:28
#10
hvad med: stop(); varHolder = new LoadVars(); varHolder.Load("var.php"); varHolder.onLoad = function(success) { if(success){ _root.gotoAndPlay("hvor_den_nu_skal_hen"); } } ??
14. april 2003 - 18:32
#11
Det her virker: stop(); varHolder = new LoadVars(); varHolder.onLoad = function() { gotoAndStop(2); } varHolder.load("var.php"); Derefter kan du få adgang til variablerne via varHolder.tt og varHolder.BgAlpha Jeg har også ændret lidt i php filen, men jeg sender lige det hele til dig.
14. april 2003 - 18:33
#12
Nope - variablerne bliver ikke indlæst - eller det gør de måske - men jeg kan ikke få fat i dem.
14. april 2003 - 18:36
#13
Jeg har lige sendt filerne til dig, der er også ændret lidt i php'en :o) Det virker i hvert fald her, men husk at køre php'en fra din server.
14. april 2003 - 18:38
#14
Læg især mærke til at variablerne bliver properties til objectet varHolder. Dvs. at for at få fat i værdien af variablerne skal du hente dem via: varHolder.tt & varHolder.BgAlpha
14. april 2003 - 18:39
#15
Tak burns .... men i min verden er det lidt ulogisk at varHolder.load("var.php"); kører efter funktionen....Logisk set burde det betyde at variablerne først bliver hentet på vej til frame 2...???
14. april 2003 - 18:58
#16
Hehe, ja det kan der være noget om. Det der sker er at du definerer en event handler for varHolder objectet der udføres når eventen onLoad er "opfyldt", altså når noget loades ind i objectet. Lidt kryptisk måske, men sådan er det åbenbart :o)
14. april 2003 - 19:02
#17
Tak :-) Smid lige et svar.....
14. april 2003 - 19:25
#18
here you go ;o)
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.