Avatar billede sezam Nybegynder
14. april 2003 - 14:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

At få Flash-filmen til at stoppe et par sekunder...

Jeg har lavet en flash med en række billeder som fader over i hinanden én efter én. Hvis jeg gerne vil ha' at filmen f.eks. holder en pause på et par sekunder efter billede nr. 3, hvad gør jeg så..? Skal jeg bare indsætte en masse frames eller findes der en action til det samme. F.eks. noget i stil med "stop and play after 5 seconds" ?

Jeg sidder med Flash 5
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. april 2003 - 15:02 #1
Det du gør er at du laver et MC og indsætter det i det frame du gerne vil stoppe, i hvilket du også sætter en stop() action. Og i MC'et laver du 3 frames...

1. frame

intervalStart = get Timer();

2. frame

interval = antal sekunder;
if(get Timer() == intervalStart+interval*100){
  _root.play();
}

3. frame

gotoAndPlay(2);

*.Pyroman
Avatar billede petemc Nybegynder
17. april 2003 - 17:17 #2
Elegant løsning pyroman, der er bare et par små fejl...

getTimer() er uden mellemrum (OK, det vidste du godt sezam, men bare for en sikkerhedsskyld).

intervalStart er allerede i millisekonder, og hvis interval er sekonder skal den ganges med 1000.

man kan ikke bruge "==" fordi den vil sjældent rammer den precis tal.

interval = 3;
if(get Timer() >= intervalStart+(interval*1000)){
  _root.play();
}
Avatar billede sezam Nybegynder
18. april 2003 - 12:14 #3
oh - jeres scriptsprog er sort snak for mig! Beklager....
Avatar billede mat Nybegynder
18. april 2003 - 12:47 #4
copy paste det her ind i den frame der skal pauses et antal sekunder:

intervalStart = getTimer();
createEmptyMovieClip("tjek", 100);
tjek.onEnterFrame = function() {
    var interval = 3; // antal sekunder
    if(getTimer() >= intervalStart+(interval*1000)){
      _root.play();
    delete this.onEnterFrame;
    }
stop();

...det ser ud til at virke :)

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
18. april 2003 - 12:49 #5
..men i princippet er der jo ikke noget i vejen med din egen løsning med at sætte nogle frames ind efter fadingen - hvis det stadig er sort snak? :)
Avatar billede sezam Nybegynder
04. maj 2003 - 20:48 #6
hmm..hvem skal gi' points ? Brugte ikke svarene til noget eftersom jeg fandt det hele lidt for kryptisk ;-)
Avatar billede sezam Nybegynder
27. maj 2003 - 18:46 #7
må selv æde dem...