Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
14. april 2003 - 09:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Form bliver submittet

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor bliver formen i nedenstående kode, submittet ved klik på enter mens cursor er placeret i inputfeltet.

<html>
<head>
</head>
<body>
                <form name="form1" onsubmit="alert('Form er submittet')">
                <table>
                    <tr>
                        <td>
                            Indtast dato
                            <input class="l" type="text" name="startdato" size="10" value="" />&nbsp;</td>
                        <td>
                    </tr>
                </table>
                </form>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:04 #1
Fordi det er en indbygget funktion i browseren. Det har intet med JavaScript at gøre.
Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
14. april 2003 - 10:06 #2
Er det noget man kan slå fra?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:10 #3
I din egen browser eller hos brugeren?
Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
14. april 2003 - 10:11 #4
Hos brugeren
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:12 #5
<input type="text" name="bla" value="bla" onKeyDown="if (event.keyCode == 13) return false;">

Det virker dog kun i IE. Det kan også skrives om til at virke i andre browsere, hvis du er interesseret.
Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
14. april 2003 - 10:15 #6
Det jeg i virkeligheden gerne ville, var at køre en validering inden der bliver submittet.
Kan jeg så "bare" returnere false i den metode onsubmit kalder eller er det ikke nok?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:18 #7
Ja, det kan du sagtens. onSubmit affyres også, når man trykker på enter i en tekstboks.
Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
14. april 2003 - 10:25 #8
Det ser ud til at virke - vil du ha' lidt påeng ;o)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 10:44 #9
Ellers tak! :)
Avatar billede sporge_jorgen Nybegynder
14. april 2003 - 10:46 #10
Jamen så vil jeg da bare lukke spørgsmålet i ro og fred.
Tak for hjælpen anyway!