Avatar billede kari_h Nybegynder
14. april 2003 - 08:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP skal ikke vise noget link hvis feldtet er tomt

Hej

Jeg er absulut newbe på ASP området og er såleds stødt ind i et problem som jeg ellers forestiller mig må være en bagatel for jer eksperterne.

Jeg har en dynamisk side der skal indeholde nogle dynamske links d.v.s. at der er foruddefineret et link som henviser til en resouce på databasen. Alt efter hvad der er står skrevet i databasen skal linket pege mod et andet sted. Det fungerer også fint sådan som jeg har sat det op, men ét problem har jeg dog: hvis databasen ikke holder nogen informationer så forbliver linket stående på siden. Det peger vel at mære ingen steder hen. Jeg har forsøgt mig med nedestående for at løse problemet, men som i sikkert kan forestille jer er det ikke den rigtige løsning.

Hvordan forhindrer jeg linket i at fremstå når feldtet jeg henviser til er tomt ?

<% If Not Recordset1.EOF Or Not Recordset1.BOF Then %>
<a href="ed2k://<%=(Recordset1.Fields.Item("HASH1").Value)%>"> Download </a>
<% End If ' end Not Recordset1.EOF Or NOT Recordset1.BOF %>

Hilsen Kári
Avatar billede cesil Nybegynder
14. april 2003 - 08:17 #1
<% If Not Recordset1("hash")<>"" Then %>
<a href="ed2k://<%=(Recordset1("HASH1")%>"> Download </a>
<% End If %>
Avatar billede cesil Nybegynder
14. april 2003 - 08:18 #2
hov:
<% If Not Recordset1("hash")="" Then %>
<a href="ed2k://<%=(Recordset1("HASH1")%>"> Download </a>
<% End If %>
Avatar billede kari_h Nybegynder
14. april 2003 - 09:03 #3
Hej Cesil

Det du skriver virker meget rigtigt (der var vidst en stavefejl mht hash/HASH1), men det vil disværre ikke lade sig afvikle...
Du får lige hele koden her:

Hilsen Kári

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/DonkeyDB.asp" -->
<%
Dim Recordset1
Dim Recordset1_numRows

Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_DonkeyDB_STRING
Recordset1.Source = "SELECT * FROM DB_Film"
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 1
Recordset1.Open()

Recordset1_numRows = 0
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<% If Not Recordset1("HASH1")="" Then %>
<a href="ed2k://<%=(Recordset1("HASH1")%>"> Download </a>
<% End If %>

</body>
</html>
<%
Recordset1.Close()
Set Recordset1 = Nothing
%>
Avatar billede kari_h Nybegynder
14. april 2003 - 09:17 #4
Hej igen Cesil

der var vidst en stavefejl mere, Der manglede en parantes (se nedenstående)

MEN nu virker det !

Mange mange tak for det - nu kan jeg forsætte igen :-)

<% If Not Recordset1("HASH1")="" Then %>
<a href="ed2k://<%=(Recordset1("HASH1"))%>"> Download </a>
<% End If %>
Avatar billede cesil Nybegynder
14. april 2003 - 09:19 #5
Hvad er det du vil opnå?
Skal der hentes en stak film i databasen og derefter udskrives som link til en anden side? Hvis ja så prøv noget a'la det her.

<% do while Recordset1.eof = false %>
    <tr>
    <td><a href="sidenavn.asp?id=<%=(Recordset1("HASH1")%>">Download <%=(Recordset1("HASH1")%></a></td>
    </tr>
<% recordset1.movenext
    loop
%>
Avatar billede kari_h Nybegynder
14. april 2003 - 09:50 #6
Tak for tippet !

Formålet er at skabe en web index med edonkey/emule links til film/spil/musik mv.

Da der er problemer med at drifte sådanne servere i danmark er der ikke mange af slagsen stilet til danskere, men det skal ikke hindre mig i at eksperimentere med det, så kan jeg altid houste sited i udlandet hvis det skal være.

Du kan evt. checke mit arbejde på http://www.holmgeirsson.dk:81

Tak for hjælpen !
Med venlig hilsen
Kári