Avatar billede mat Nybegynder
13. april 2003 - 22:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

[OT] white stripes nummer?

Hejsa

Jeg hørte et nummer med white stripes i radioen (P3, jeg har tjekket playlisten, men kunne ikke finde det) klokken lidt over 20 (tror jeg nok) - De sagde vist at det var et cover nummer. Det var sådan lidt distorted folk-ish lidt blues´ed-agtig rock´n´roll....?!? (flot genre)...Men det var genialt!

Problemet er at jeg ikke fik fat i hverken navnet eller udgivelsen af/på nummeret.

Så er det jeg spørger, er der nogen der aner hvad jeg snakker om?

(nummeret hedder ikke "seven nation army")

mvh mat
Avatar billede xx007x Nybegynder
14. april 2003 - 11:20 #1
lidt mange point for det er det ikke for et nummer hvad med at sige helle pladen/cden
Avatar billede mat Nybegynder
14. april 2003 - 15:22 #2
xx007x > Hvad mener du? Jeg har jo skrevet at jeg netop ikke kender den udgivelse nummeret optræder på. I det hele taget forstår jeg ikke ret meget af dit indlæg?

Hvis det kan hjælpe yderligere kan jeg tilføje til min beskrivelse at det nummer jeg mener har sådan et Johnny Cash, Neil Young feel to it :)

mvh mat
Avatar billede kapla Nybegynder
14. april 2003 - 21:29 #3
http://www.mtvasia.com/news/International/Items/0302/0302044.html

"The new album will feature 14 tracks and was recorded at Toe Rag studios in London. The track "I Just Don't Know What To Do With Myself" is a cover of the Bacharach and David song."
Avatar billede mat Nybegynder
14. april 2003 - 21:54 #4
De har vist lavet flere covernumre, sidder og lytter til et på NME lige nu ('Good To Me' (a cover of their pal Brendan Benson's song))

Kender du nummeret "I Just Don't Know What To Do With Myself"? Jeg glemte osse at skrive at det nummer jeg efterlyser titlen på bliver spillet med dæmp, undtagen i omkvædet, og i omkvædet springer trommeslagerinden et slag over på lilletrommen (i den ene halvdel).

..og jeg mener altså at titlen var kort.

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
14. april 2003 - 22:02 #5
Sangen handler så vidt jeg kunne tyde om en pige der forlader mand og barn fordi hun er blevet skudt i en navngiven person i sangen (hans navn går igen i omkvædet) - hvis det hjælper?

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
14. april 2003 - 22:19 #6
Bloody hell, nu har jeg lige været alle lyrics igennem til Elephant, De Stijl og White Stripes, og den er ikke på nogen af dem. Så det må være en single udgivelse :/
Avatar billede mat Nybegynder
14. april 2003 - 22:32 #7
BINGO! nummeret hedder "Black Jack Davey" og er på EP´en til "seven nation army" - hurra for mig :P

takker dem der har gidet tage sig tid til at kigge forbi, og tjek nummeret ud, det er bra :)

mvh mat