Avatar billede orio Nybegynder
13. april 2003 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbne mine links fra menu'en i en IFRAME

Jeg skal have åbnet de link jeg har i en Iframe, men kan ikke få den til det. nogen der kan give mig en hjælpende hånd? min kode ser således ud:

/***********************************************************************************
*    (c) Ger Versluis 2000 version 5.411 24 December 2001 (updated Jan 31st, 2003 by Dynamic Drive for Opera7)
*    For info write to menus@burmees.nl                  *
*    You may remove all comments for faster loading              *
***********************************************************************************/

    var NoOffFirstLineMenus=5;            // Number of first level items
    var LowBgColor='#9e9e9e';            // Background color when mouse is not over
    var LowSubBgColor='#9e9e9e';            // Background color when mouse is not over on subs
    var HighBgColor='#9e9e9e';            // Background color when mouse is over
    var HighSubBgColor='9e9e9e';            // Background color when mouse is over on subs
    var FontLowColor='#ffffff';            // Font color when mouse is not over
    var FontSubLowColor='#ffffff';            // Font color subs when mouse is not over
    var FontHighColor='#000000';            // Font color when mouse is over
    var FontSubHighColor='#000000';            // Font color subs when mouse is over
    var BorderColor='#398CF2';            // Border color
    var BorderSubColor='#398CF2';            // Border color for subs
    var BorderWidth=0;                // Border width
    var BorderBtwnElmnts=0;            // Border between elements 1 or 0
    var FontFamily="arial,comic sans ms,technical"    // Font family menu items
    var FontSize=10;                // Font size menu items
    var FontBold=1;                // Bold menu items 1 or 0
    var FontItalic=0;                // Italic menu items 1 or 0
    var MenuTextCentered='center';            // Item text position 'left', 'center' or 'right'
    var MenuCentered='center';            // Menu horizontal position 'left', 'center' or 'right'
    var MenuVerticalCentered='top';        // Menu vertical position 'top', 'middle','bottom' or static
    var ChildOverlap=.0;                // horizontal overlap child/ parent
    var ChildVerticalOverlap=.0;            // vertical overlap child/ parent
    var StartTop=150;                // Menu offset x coordinate
    var StartLeft=0;                // Menu offset y coordinate
    var VerCorrect=0;                // Multiple frames y correction
    var HorCorrect=0;                // Multiple frames x correction
    var LeftPaddng=3;                // Left padding
    var TopPaddng=2;                // Top padding
    var FirstLineHorizontal=1;            // SET TO 1 FOR HORIZONTAL MENU, 0 FOR VERTICAL
    var MenuFramesVertical=0;            // Frames in cols or rows 1 or 0
    var DissapearDelay=1000;            // delay before menu folds in
    var TakeOverBgColor=1;            // Menu frame takes over background color subitem frame
    var FirstLineFrame='navig';            // Frame where first level appears
    var SecLineFrame='space';            // Frame where sub levels appear
    var DocTargetFrame='space';            // Frame where target documents appear
    var TargetLoc='fuckingshit';                // span id for relative positioning
    var HideTop=0;                // Hide first level when loading new document 1 or 0
    var MenuWrap=1;                // enables/ disables menu wrap 1 or 0
    var RightToLeft=0;                // enables/ disables right to left unfold 1 or 0
    var UnfoldsOnClick=0;            // Level 1 unfolds onclick/ onmouseover
    var WebMasterCheck=0;            // menu tree checking on or off 1 or 0
    var ShowArrow=0;                // Uses arrow gifs when 1
    var KeepHilite=0;                // Keep selected path highligthed
    var Arrws=['tri.gif',5,10,'tridown.gif',10,5,'trileft.gif',5,10];    // Arrow source, width and height

function BeforeStart(){return}
function AfterBuild(){return}
function BeforeFirstOpen(){return}
function AfterCloseAll(){return}

// Menu tree
//    MenuX=new Array(Text to show, Link, background image (optional), number of sub elements, height, width);
//    For rollover images set "Text to show" to:  "rollover:Image1.jpg:Image2.jpg"

Menu1=new Array("Forsiden","forside.htm","",0,20,160);

Menu2=new Array("Om Os","mig.htm","",3);
    Menu2_1=new Array("Heidi","heidi.htm","",0,20,160);
    Menu2_2=new Array("Lasse","lasse.htm","",0);
    Menu2_3=new Array("Hobby'er","hobby.htm","",0);

Menu3=new Array("Photoshop stuff","photo.htm","",0);

Menu4=new Array("Web stuff","web.htm","",0);

Menu5=new Array("Links","","",3);
    Menu5_1=new Array("Tucows","http://www.tucows.dk/","",0,20,160);
    Menu5_2=new Array("Google","http://www.google.com/","",0);
    Menu5_3=new Array("Heroes","http://www.heroes.dk/","",0);
Avatar billede dk_akj Nybegynder
13. april 2003 - 14:05 #1
Brug target.

f.eks Menu1=new Array("Forsiden","forside.htm target=NavnPåIframe","",0,20,160);

//akj
Avatar billede orio Nybegynder
13. april 2003 - 14:18 #2
Det virker desværre ikke, så må søge videre
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2003 - 14:23 #3
<ole>

Det kan ikke besvares udfra det givne. Læg en URL til siden (ikke kode her, please)

/mvh
</bole>
Avatar billede orio Nybegynder
13. april 2003 - 14:32 #4
Her er siden som scriptet skal køre på, samt Iframen. jeg har lavet link til javascriptet så man kan se det hvis det er nødvendigt.
http://www.fri-web.dk/ammon/
Avatar billede dk_akj Nybegynder
13. april 2003 - 14:41 #5
Prøv lige at omdøbe din iframe til noget andet end "1" f.eks "main"

Menu1=new Array("Forsiden","forside.htm target=main","",0,20,160);

//akj
Avatar billede orio Nybegynder
13. april 2003 - 14:42 #6
har omdøbt den, den hedder nu fuckingshit, og det ændre intet.
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2003 - 15:52 #7
Skift 'space' ud med dit iframe-name:

var DocTargetFrame='space';    // Frame where target documents appear

... i 'exmplmenu_var.js'
Avatar billede orio Nybegynder
13. april 2003 - 16:18 #8
virker ikke, men har fundet en løsning så tak for hjælpen...
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2003 - 17:22 #9
... selvtak  :)