13. april 2003 - 12:24Der er
1 kommentar og 1 løsning
keyevents
Jeg er i gang med at lave et spil...et 2D bilspil. Når man trypper pil-op accelrerer bilen. Trykker man efterfølgende pil-venstre så drejer bilen....sjovt nok :) Problemet er at det første KeyEvent til venstre registreres men efterfølgende går der et lille stykke tid, inden serien af KeyEvents fra pil-venstre kommer i en "flydende strøm". Hvordan kan jeg løse dette problem.
Det tror jeg et std. input politik i f.eks. windows. Hvis du åbner notepad el.lign og holder B tasten nede kan man se at første b kommer hurtigt frem men så gør der knap 1 sekund før de efterfølgende b'er kommer frem. Jeg er umiddelbart ikke sikker på at man kan forhindre dette og sikkert slet ikke fra java, måske fra C (JNI). Bemærk dette er ikke et svar men en kommentar (brain-spamn.)
Det kan være du har ret. Jeg har løst problemet på følgende måde: GUI'en er en selvstændig tråd. Hvergang et Event indtræffer sætter jeg et boolean flag, der indikerer at knappen er trykket ned. Når knappen slippes (KeyReleased) fjernes flaget igen. evterfølgende tjekker jeg flagne i min run() metode. Flagene fungerer således som "events".
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.