Avatar billede forgalt Nybegynder
13. april 2003 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

keyevents

Jeg er i gang med at lave et spil...et 2D bilspil.
Når man trypper pil-op accelrerer bilen. Trykker man
efterfølgende pil-venstre så drejer bilen....sjovt nok :)
Problemet er at det første KeyEvent til venstre registreres men efterfølgende går der et lille stykke tid, inden serien af KeyEvents fra pil-venstre kommer i en "flydende strøm". Hvordan kan jeg løse dette problem.
Avatar billede lborupj Nybegynder
26. april 2003 - 16:59 #1
Det tror jeg et std. input politik i f.eks. windows. Hvis du åbner
notepad el.lign og holder B tasten nede kan man se at første b kommer hurtigt frem men så gør der knap 1 sekund før de efterfølgende b'er kommer frem.
Jeg er umiddelbart ikke sikker på at man kan forhindre dette og sikkert slet ikke fra java, måske fra C (JNI). Bemærk dette er ikke et svar men en kommentar (brain-spamn.)
Avatar billede forgalt Nybegynder
26. april 2003 - 17:48 #2
Det kan være du har ret. Jeg har løst problemet på følgende måde:
GUI'en er en selvstændig tråd. Hvergang et Event indtræffer sætter jeg et boolean flag, der indikerer at knappen er trykket ned. Når knappen slippes (KeyReleased) fjernes flaget igen. evterfølgende tjekker jeg flagne i min
run() metode. Flagene fungerer således som "events".