Avatar billede forgalt Nybegynder
13. april 2003 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

keyevents

Jeg er i gang med at lave et spil...et 2D bilspil.
Når man trypper pil-op accelrerer bilen. Trykker man
efterfølgende pil-venstre så drejer bilen....sjovt nok :)
Problemet er at det første KeyEvent til venstre registreres men efterfølgende går der et lille stykke tid, inden serien af KeyEvents fra pil-venstre kommer i en "flydende strøm". Hvordan kan jeg løse dette problem.
Avatar billede lborupj Nybegynder
26. april 2003 - 16:59 #1
Det tror jeg et std. input politik i f.eks. windows. Hvis du åbner
notepad el.lign og holder B tasten nede kan man se at første b kommer hurtigt frem men så gør der knap 1 sekund før de efterfølgende b'er kommer frem.
Jeg er umiddelbart ikke sikker på at man kan forhindre dette og sikkert slet ikke fra java, måske fra C (JNI). Bemærk dette er ikke et svar men en kommentar (brain-spamn.)
Avatar billede forgalt Nybegynder
26. april 2003 - 17:48 #2
Det kan være du har ret. Jeg har løst problemet på følgende måde:
GUI'en er en selvstændig tråd. Hvergang et Event indtræffer sætter jeg et boolean flag, der indikerer at knappen er trykket ned. Når knappen slippes (KeyReleased) fjernes flaget igen. evterfølgende tjekker jeg flagne i min
run() metode. Flagene fungerer således som "events".
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester