Avatar billede klp29 Nybegynder
18. november 2000 - 16:59 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan bliver vi førende inden for streaming?

Vores lydstudie har produceret professionelle lydproduktioner til reklamer gennem 9 år nu, og vi ønsker at kunne tilbyde vores kunder produkter til streaming også.

1. Hvilken streaming-hest skal man spille på (Real Producer eller Windows Media)?

2. Hvad kræver branchen i dag for at man kan være en professionel medspiller for kunden, når man taler lyd til streaming?
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2000 - 17:16 #1
prøv og hæv beløbet for point hvis du vil havde tip *S*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2000 - 20:00 #2
Jeg ville miste mit job,vis jeg gav dig hemmelighederne.... Men du kan jo tilbyde mig mere i løn... så hjælper jeg gerne...
Avatar billede equip.dk Nybegynder
18. november 2000 - 21:22 #3
jep...
Avatar billede nire Nybegynder
19. november 2000 - 09:43 #4
Det ser ud til at Real fører PT.
Men WM er da blevet bedre.
Hvis man taler hurtighed pt. er Real svaret.
Men kvalitet er nok WM.
Man skal tænke 5 år frem mod bredbånd så.....
Avatar billede klp29 Nybegynder
19. november 2000 - 13:19 #5
Okay, skal vist konkretisere det lidt mere :

Vi har ikke brug for SELV at streame, eller tilbyde streaming FOR kunden.

Vi har \"blot\" brug for at kunne LEVERE lyden (via cd, email eller lignede medier) til kunden, som SÅ bruger det til deres streaming!!!

Jeg leder efter råd til hvilke formater vi bør/kan lave lyden i og lign. tips.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2000 - 14:24 #6
Pt er Real giganten på markedet, men vi har før set at når Microsoft vil - tja så tager de føringen.

Afhængigt af hvem der skal streames til kan der være fordele og ulemper ved begge. Er det privat personer har næsten alle Windows og derfor i forvejen installeret WMP.
Den nye Windows Media player 7.0 er en væsentlig forbedring og en god konkurrent til ellers altdominerende Real og det lader til at udbredelsen af WMP nu stormer frem.

Omvendt hvis man vil dække hele spektret er man nødt til at køre Real, da WMP har visse problemer på f.eks Mac.

Rent lydmæssigt er der ikke rigtigt nogen forskel. P.t. er standard at Encode lyd i op til Dual ISDN forbindelser. Så holder du dig til ren lyd kan kvaliteten blive rigtig god. Forudsat at brugeren har dual ISDN.

Rent teknisk er der dog visse forskelle.  Bl.a. har WMP store problemer hvis serveren placeres bag en firewall....

Så mit råd til dig er:

Spørg kunden hvilken server det skal ligge på.

Brug derefter så Real producer eller WMP encoder.

/Nikolaj

P.s. Jeg ved odt at der også findes Quicktime, men det er kun for rigtige MAC-nørder...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2000 - 14:26 #7
/nire

Faktisk er WMP i version 7.0 en lille smule hurtigere end Real, men reelt uden betydning.

Den her krig er lidt ala Explorer <> Netscape.
Avatar billede knudh Nybegynder
27. november 2000 - 21:54 #8
Jeg arbejder i et lille firma hvor vi bl.a. streamer video, formater/codecer vi bruger er forskellige, fordi kunderne skal bruge video til forskellige løsninger.

Så det er ikke nok at satse på et format, de tre førende er: Windows Media, RealPlayer og QiuckTime.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2000 - 22:31 #9
/Knudh

Du har fuldstændigt ret i at det er en kende smalsporet at satse på et format, men i visse tilfælde er det nok hvis målgrubben ofte bruger det ene format og i det her tilfælde er det vist sådan.
Avatar billede thorsager Nybegynder
17. december 2000 - 11:39 #10
I kan nok ikke blive førende. For vi har arbejdet med at streamning media igennem de sidste 2 år. Men du kan rette henvendelse til mig på thorsager@scoopstation.com

Med venlig hilsen
Thorsager
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2000 - 20:58 #11
Der skal vist accepteres noget her...
Avatar billede klp29 Nybegynder
28. december 2000 - 21:08 #12
Jeg vil taxere punkt 1 til 1/3 af pointsummen og punkt 2 til 2/3. Punkt 2 er ikke besvaret. Ergo er der 1/3 af 150 = 50 point til deling mellem dem, som har svaret.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2000 - 21:26 #13
Det er helt fint med pointene.

En af grundene til at nr. 2 ikke er besvaret er jo nok at det hører til en af forretningshemmelighederne.... og derfor ikke er lige til at fyre af i offentligheden... :-(

/Nikolaj