Avatar billede suntj Nybegynder
18. november 2000 - 16:18 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

phpMyAdmin Problemer

Jeg har installeret apache, php, mySQL på min computer og det fungere problemfrit.

Derudover har jeg installere phpMyAdmin, og det har tidligere også fungeret, men det gør det ikke længere. Jeg kan ikke oprette nye databaser, se indholdet i tabellerne osv.

Jeg får følgende fejl:
MySQL returnerede: No Database Selected

Sune
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. november 2000 - 16:20 #1
hvordan ser din konfigurations fil ud, til phpmyadmin?
Avatar billede jd Nybegynder
18. november 2000 - 16:21 #2
Det er fordi, som fejlen siger, at du ikke har fået kontakt til databasen!
Har du checket opsætningen? Mht. brugernavn, password osv...

/Jon@
Avatar billede jd Nybegynder
18. november 2000 - 16:21 #3
Og hvad har du gjort siden det ikke virker mere?
Avatar billede suntj Nybegynder
18. november 2000 - 16:23 #4
Lojmann ->

Det er en lang smøre, men den kommer alligevel:

<?
// $Id: config.inc.php3,v 1.28 2000/07/13 13:52:48 tobias Exp $
//
//  phpMyAdmin Configuration File
//  All directives are explained in Documentation.html
//
// The $cfgServers array starts with $cfgServers[1].  Do not use $cfgServers[0].
// You can disable a server config entry by setting host to \'\'.
$cfgServers[1][\'host\'] = \'home\';          // MySQL hostname
$cfgServers[1][\'port\'] = \'\';                    // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1][\'adv_auth\'] = false;            // Use advanced authentication?
$cfgServers[1][\'stduser\'] = \'root\';            // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'stdpass\'] = \'\';                // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'user\'] = \'root\';                // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'password\'] = \'\';                // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'only_db\'] = \'\';                // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1][\'verbose\'] = \'\';                // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname
$cfgServers[2][\'host\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'port\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'adv_auth\'] = false;
$cfgServers[2][\'stduser\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'stdpass\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'user\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'password\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'only_db\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'verbose\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'host\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'port\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'adv_auth\'] = false;
$cfgServers[3][\'stduser\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'stdpass\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'user\'] = \'root\';
$cfgServers[3][\'password\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'only_db\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'verbose\'] = \'\';
// If you have more than one server configured, you can set $cfgServerDefault
// to any one of them to autoconnect to that server when phpMyAdmin is started,
// or set it to 0 to be given a list of servers without logging in
// If you have only one server configured, $cfgServerDefault *MUST* be
// set to that server.
$cfgServerDefault = 1;                            // Default server  (0 = no default server)
$cfgServer = \'\';
unset($cfgServers[0]);
$cfgManualBase = \"manual\";
$cfgConfirm = true;
$cfgPersistentConnections = False;
$cfgBorder      = \"0\";
$cfgThBgcolor  = \"#D3DCE3\";
$cfgBgcolorOne = \"#CCCCCC\";
$cfgBgcolorTwo = \"#DDDDDD\";
$cfgMaxRows = 30;
$cfgMaxInputsize = \"300px\";
$cfgOrder = \"ASC\";
$cfgShowBlob = true;
$cfgShowSQL = true;
require(\"danish.inc.php3\");
$cfgColumnTypes = array(
  \"TINYINT\",
  \"SMALLINT\",
  \"MEDIUMINT\",
  \"INT\",
  \"BIGINT\",
  \"FLOAT\",
  \"DOUBLE\",
  \"DECIMAL\",
  \"DATE\",
  \"DATETIME\",
  \"TIMESTAMP\",
  \"TIME\",
  \"YEAR\",
  \"CHAR\",
  \"VARCHAR\",
  \"TINYBLOB\",
  \"TINYTEXT\",
  \"TEXT\",
  \"BLOB\",
  \"MEDIUMBLOB\",
  \"MEDIUMTEXT\",
  \"LONGBLOB\",
  \"LONGTEXT\",
  \"ENUM\",
  \"SET\");
$cfgFunctions = array(
  \"ASCII\",
  \"CHAR\",
  \"SOUNDEX\",
  \"CURDATE\",
  \"CURTIME\",
  \"FROM_DAYS\",
  \"FROM_UNIXTIME\",
  \"NOW\",
  \"PASSWORD\",
  \"PERIOD_ADD\",
  \"PERIOD_DIFF\",
  \"TO_DAYS\",
  \"USER\",
  \"WEEKDAY\",
  \"RAND\");
$cfgAttributeTypes = array(
  \"\",
  \"BINARY\",
  \"UNSIGNED\",
  \"UNSIGNED ZEROFILL\");
// Setting magic_quotes_runtime - do not change!
set_magic_quotes_runtime(0);
?>
Avatar billede suntj Nybegynder
18. november 2000 - 16:25 #5
jd ->

Jeg er ikke sikker på brugernavn og adgangskode.

som du kan se i opsætning bruger jeg \"root\" som brugernavn og adgangskoden er tom.

Jeg ved ikke hvor jeg skal ændre disse ting i mySQL.

Jeg kan ikke huske hvad jeg har gjort for at der ikke virker mere.
Avatar billede jd Nybegynder
18. november 2000 - 16:25 #6
host skal vel være \'localhost\' ??
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. november 2000 - 16:25 #7
Har din bruger \"root\" ikke noget password? Prøv evt. at fjerne brugernanvet i stduser eller i user, er ikke helt sikker...
Avatar billede jd Nybegynder
18. november 2000 - 16:26 #8
Brugernavn skal rigtigt nok være root, og password tomt... men host skal være localhost -er jeg ret sikker på!
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. november 2000 - 16:26 #9
er det windows eller Linux
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. november 2000 - 16:27 #10
jd har ret, host SKAL være localhost eller din IP, eller det navn din computer er registreret med, i en evt. DNS server
Avatar billede suntj Nybegynder
18. november 2000 - 16:32 #11
Det gør ingen ændring med at indsætte localhost

Det hjælper ikke at fjerne root fra user eller stduser

jeg kører windows 98

Avatar billede lojmann Nybegynder
18. november 2000 - 16:34 #12
Avatar billede jd Nybegynder
18. november 2000 - 16:35 #13
Mit ser således ud, og det virker fint! ::

$cfgServers[1][\'host\'] = \'localhost\';          // MySQL hostname
$cfgServers[1][\'port\'] = \'\';                    // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1][\'adv_auth\'] = false;            // Use advanced authentication?
$cfgServers[1][\'stduser\'] = \'root\';            // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'stdpass\'] = \'\';                // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'user\'] = \'root\';                // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'password\'] = \'\';                // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'only_db\'] = \'\';                // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1][\'verbose\'] = \'\';                // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname

$cfgServers[2][\'host\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'port\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'adv_auth\'] = false;
$cfgServers[2][\'stduser\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'stdpass\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'user\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'password\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'only_db\'] = \'\';
$cfgServers[2][\'verbose\'] = \'\';

$cfgServers[3][\'host\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'port\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'adv_auth\'] = false;
$cfgServers[3][\'stduser\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'stdpass\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'user\'] = \'root\';
$cfgServers[3][\'password\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'only_db\'] = \'\';
$cfgServers[3][\'verbose\'] = \'\';
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2000 - 18:29 #14
Jeg får også en gang imellem \"No Database Selected\" - i hvert fald hvis jeg vil tilføje kolonner
til en tabel. Men så kan jeg bare lave en \"alter table ... \" selv. Måske jeg skulle opgradere...
Er det altid du får fejlen, eller det kun i nogle - specifikke - tilfælde?
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 12:56 #15
-> erikjacobsen

Det er altid jeg får fejlen
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 13:20 #16
Jeg har prøvet at geninstallere både mySQL og phpMyAdmin, men det hjalp ikke noget.

Når jeg starter mySQL, gør jeg det på følgende måde:

mysqld-shareware.exe

Er det rigtig nok
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. november 2000 - 13:53 #17
mysqld-shareware.exe -u root
Avatar billede bacce Nybegynder
19. november 2000 - 15:15 #18
prøv at lave dit database navn om så det ik heder
\"root\" og så giv data baseb et password så det fek.s ser sådan her ud::
$cfgServers[1][\'host\'] = \'localhost\';          // MySQL hostname
$cfgServers[1][\'port\'] = \'\';                    // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1][\'adv_auth\'] = false;            // Use advanced authentication?
$cfgServers[1][\'stduser\'] = \'sunti\';            // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'stdpass\'] = \'\';                // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'user\'] = \'sunti\';                // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'password\'] = \'101010\';                // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'only_db\'] = \'\';                // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1][\'verbose\'] = \'\';                // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname

så skulle det vorke alt sammen men husk nu at oprette den database med rigtigt navn og password
Bacce
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 19:07 #19
bacce ->

Hvordan opretter jeg en database med rigtig navn og password.

Derudover skal jeg jo også have adgang til mySQL databasen. Den kan jeg heller ikke komme ind til.
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 19:08 #20
Hvis det er til nogen hjælp så kommer min my.cnf her:

# Example mysql config file.
# Copy this file to c:\\my.cnf to set global options
#
# One can use all long options that the program supports.
# Run the program with --help to get a list of available options

# This will be passed to all mysql clients
[client]
#password=my_password
port=3306
#socket=MySQL
# Here is entries for some specific programs
# The following values assume you have at least 32M ram
# The MySQL server
[mysqld]
port=3306
#socket=MySQL
skip-locking
set-variable = key_buffer=16M
set-variable = max_allowed_packet=1M
set-variable = thread_stack=128K
set-variable = flush_time=1800

# Uncomment the following row if you move the MySQL distribution to another
# location
basedir = d:/internet/mysql/

[mysqldump]
quick
set-variable = max_allowed_packet=16M

[mysql]
no-auto-rehash

[isamchk]
set-variable= key=16M

[client_fltk]
help_file= d:\\internet\\mysql\\sql_client\\MySQL.help
client_file= d:\\internet\\mysql\\MySQL.options
history_length=20
database = test
queries_root= d:\\internet\\mysql\\queries
last_database_file= d:\\internet\\mysql\\lastdb

Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 19:09 #21
skal jeg fjerne ; foran ;extension=php_mysql.dll i php.ini?
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 19:13 #22
skal jeg udfylde noget i disse linier i php.ini

mysql.default_port        =
mysql.default_host =         ; default host for mysql_connect() (doesn\'t apply in safe mode)
mysql.default_user =         ; default user for mysql_connect() (doesn\'t apply in safe mode)
mysql.default_password    =

mySQL ligger i d:\\internet\\mysql\\
i Apache er: ServerName http://home/

Er det til nogen hjælp?
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 19:27 #23
Jeg har selv fundet ud af det :-)

Det var i php.ini, hvor jeg havde sat

register_globals = off

Det virker åbentbart ikke så den ændrede jeg og nu virker det.

Tak for interessen :-)

Avatar billede jd Nybegynder
19. november 2000 - 19:45 #24
np :)
Men gider du så afslutte?
Avatar billede suntj Nybegynder
19. november 2000 - 20:19 #25
OK
Avatar billede jd Nybegynder
20. november 2000 - 13:09 #26
hmm... tak for hjælpen, men man får afvist svar... det er ikke noget der giver éen specielt lyst til at hjælpe en anden gang!!
Avatar billede suntj Nybegynder
20. november 2000 - 15:27 #27
Det må du da undskylde, hvis du havde regnet med at få point. Jeg troede bare ikke at man gav point, hvis man selv fandt ud af det.

Så går jeg da bare ind og oprettet et nyt spørsmål, som med navnet:

phpMyAdmin Problemer - point

Så kan dem der har hjulpet en lille hilsen, så skal jeg nok dele point ud

Avatar billede lojmann Nybegynder
20. november 2000 - 18:17 #28