Avatar billede dudesicko Novice
12. april 2003 - 21:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato fra database, hvor dato = date .. . .. .

I databasen ser datoen sådan her ud:
Men når jeg så skriver det ud med koden nedenfor ser det sådan her ud.
Altså 04-Dec-2003 :(

Koden ser sådan her ud

<%
session.lcid = 1030

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("mindatabase.mdb")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

    strSQL = "Select * FROM Events WHERE [date]=#"&date()&"#;"
    set rs = Conn.Execute(strSQL)

    if not (rs.BOF and rs.EOF) then
      tema = rs("Description")
    else
      tema = ""
    end if
%>
<%
        response.write "<Font Face=verdana>" & tema &""
%>

Jeg skal gerne have den til, at finde ud af hvilke dato det er i dag, og så hente alt ud fra databasen, der har med den dato at gøre.
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
12. april 2003 - 23:47 #1
Prøv med:

strSQL = "Select * FROM Events WHERE [date]=date();"

sql sproget har nemlig indbygget en date() funktion  - ligesom vbscript ;-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. april 2003 - 00:08 #2
Det er fordi SQL bruger US/UK dato format som er yyyy-mm-dd eller mm-dd-yyyy så hvis du bruger Date() functionen i ASP vi den give datoen i dd-mm-yyyy hvis du har DK dato format og det har du med Session.LCID = 1030. Så SQL vil bytte rundt på mm og dd og dermed hendte 4 december ud.

Enten brug det som hstenbaek for at hendte dags dato eller formater datoen til yyyy-mm-dd i ASP koden med functionerne Year, Month og Day. Det kan bruges hvis det ikke er dagsdato du vil hendte ud..:

dato = date()  'Date() eller anden dato
dato = Year(Dato) & "-" & Month(Dato) & "-" & Day(Dato)

strSQL = "Select * FROM Events WHERE [date]=#" & dato & "#;"
Avatar billede dudesicko Novice
13. april 2003 - 00:10 #3
LOOOL ok det var vist det der skulle til :D

Lige et spm mere, hvis du gider svare, hvordan får jeg den til at loope, så den henter alle fra den dato ?
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
13. april 2003 - 00:12 #4
while not rs.eof
    response.write rs(...)
    rs.movenext
wend

rs.close
Avatar billede dudesicko Novice
13. april 2003 - 00:14 #5
eagleeye: tak for dit udførlig svar, men jeg måtte give hstenbaek point, da hans svar, gav mig det resultat jeg søgte. :)
Avatar billede dudesicko Novice
13. april 2003 - 00:24 #6
Mange tak, så er jeg en meget glad mand :D