Avatar billede cooksie Nybegynder
12. april 2003 - 17:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bmp til jpg

Hej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at få javascript til at konvertere en bmp fil til en jpg fil.

Og hvis det er helt umuligt om javascript så i det mindste kan gemme en bmp fil til serveren.
Problemet er at jeg får genereret et bmp billede fra en online chartlist, som jeg så gerne vil lave om til jpg eller gif, så jeg bagefter kan indlæse og vise den i flash.
Avatar billede viciodk Praktikant
12. april 2003 - 17:50 #1
Så skal du have fat i ASP/PHP..
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2003 - 18:30 #2
<ole>

Hvem er det nu egentlig, der har noget ud af sådan et billede? Jeg har som web-bruger aldrig kunne bruge det til noget somhelst - og jeg har heller aldrig som siteindehaver kunne bruge det til noget.

Når man tænker på, hvor langsomme og overbelastet Chart's servere er - og hvor tungt det er at konvertere billedet og få det ind i Flash - må det anses, som værende nærmest kriminel brugertortur at gøre det  :)

Men du skal have fat i noget serverside for at gøre det, hvis du insisterer på at pine dine brugere.

/mvh
</bole>
Avatar billede cooksie Nybegynder
12. april 2003 - 18:35 #3
Jeg er faktisk også selv imod at have chart kassen liggende på min side, specielt fordi den smadrer mit design totalt. Men grunden til at jeg ville gøre det ligger også mere i at charten kræver at billedet ligger der, og da jeg ikke ved om de checker efter tænkte jeg at jeg hellere måtte gøre som de siger :-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2003 - 19:05 #4
Prøv at se i dine logfiler, hvor få klik, du får derfra. Så vil du se, hvor rystende ligegyldig og overvurdret, Chart er.
Mit råd er: Drop dem  ;o)
/mvh
Avatar billede cooksie Nybegynder
12. april 2003 - 19:10 #5
Har aldrig prøvet det før, men det må jeg jo så holde øje med.
Giver dem en måned, og hvis mine besøgstal så ikke er steget voldsomt så får de en hademail, og så skrotter vi dem igen.
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2003 - 19:16 #6
;o)