Avatar billede karstenfl Nybegynder
12. april 2003 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

udgange til 5.1 lyd...

Jeg har lige købt en Phillips dvd-afspiller (model dvd634)med integreret DTS/AC3 dekoder men siden der kun er coaxial udgang og analog L/R udgang og at der ikke er direkte 5.1 udgang til højtalere skal jeg så have en dekoder ved siden af?
Avatar billede karstenfl Nybegynder
12. april 2003 - 18:02 #1
Jeg forenkler lige spørgsmålet. Siden der er dd og dts dekoder i afspilleren burde der så ikke have være 5.1 højtalerudgange bag på den?
Avatar billede realonetwo Nybegynder
12. april 2003 - 20:51 #2
Den Coaxiale udgang skal du fører over i din surround forstærker, som så har en 5,1 udgang.
Avatar billede karstenfl Nybegynder
12. april 2003 - 20:57 #3
kan jeg ikke også få 5.1 lyd ud af de to analoge L og R udgang?
Avatar billede kadann Nybegynder
12. april 2003 - 22:06 #4
Nej, det kan du ikke.. du får kun stereo ud af de udgange.. ikke 5.1
Avatar billede karstenfl Nybegynder
12. april 2003 - 22:18 #5
kan man egentlig ikke få en coaxial omformer til fx phonostik?
Avatar billede karstenfl Nybegynder
13. april 2003 - 01:21 #6
Jeg mener hvis jeg har en surround forstærker der ikke har coaxial indgang og som i stedet har fx jackstik-indgang kan man så få en omformer?
Avatar billede realonetwo Nybegynder
13. april 2003 - 11:00 #7
Hvilken forstærker har du??? Du kan imod et mindre beløb, til din lokale elektronik reperatør, få monteret en coaixal udgang. Mener HiFi Klubben tager 800,- men så skal det hvis også være et af deres produkter.
Du kan jo også købe ne ny surround forstærker: Pioneer VSX 409 RDS Surround receiver 1.699,- eller Yamaha RXV 430 RDS sort demo Surroundreceiver. AC3/DTS/PLII 2.499,- : hos http://www.tapeconnection.dk/start.htm
Avatar billede karstenfl Nybegynder
13. april 2003 - 13:16 #8
det kan nu godt være at jeg vil købe en ny forstærker hvis priserne ikke er højere. Takker for hjælpen.