Avatar billede e-greve Nybegynder
12. april 2003 - 16:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Download PDF-fil uden at åbne den

Hvordan kan jeg lave et link/en funktion, så brugeren bare downloader en PDF uden at åbne Acrobat-readeren?

Kan det laves i HTML/javascript eller skal man bruge ASP/ASP.NET?
Avatar billede viciodk Praktikant
12. april 2003 - 16:57 #1
Jeg er rimeligt sikker på det ikke er muligt at lave i HTML/JavaScript, men du kan lave det i PHP/ASP/ASP.NET el. lign.

Hvad du skal gøre er at give filen en falsk content type f.eks. EXE, så den bliver downloadet og af sikkerhedsmæssige årsager ikke bliver åbnet. Dermed snyder du browseren (eller serveren?), men filen sker der ikke noget med. Et kodeeksempel kan jeg ikke give. Jeg ved bare at denne fremgangsmåde kan bruges.
Avatar billede viciodk Praktikant
12. april 2003 - 17:00 #2
Ellers kan du bede brugeren om at højreklikke på filen og vælge "Gem Destination Som..."
Avatar billede odegaard Nybegynder
12. april 2003 - 17:23 #3
Sådan her:
Sub SendFile
    Dim path As String = "StiTilFil\filen.pdf"
    Dim file as System.IO.FileInfo = new System.IO.FileInfo(path)
    Response.Clear()
    Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" & file.Name)
    Response.AddHeader("Content-Length", file.Length.ToString())
    Response.ContentType = "application/octet-stream"
    Response.WriteFile(file.FullName)
    Response.End()
End Sub
Avatar billede e-greve Nybegynder
13. april 2003 - 12:11 #4
Tak for det! Det virker fint.