Avatar billede mmbbpp Nybegynder
12. april 2003 - 09:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Digitalt signeret driver

Hej
Jeg har købt et digitalt kamera, Stylecam snap, [SiPix].
Driverner der til er ikke signeret af micrtosoft, og det fungere ikke helt, er der nogen der kan finde en driver til dette aparat der er signeret, ?

Problemet er at det ikke vil straeme, altså fungere som web camera.

`/mmbbpp

ps. vil gerne have et download link
Avatar billede popsy Novice
12. april 2003 - 11:33 #1
http://www.sipixdigital.com/support/Snap/snap.exe

Dette er den rigtige driver til dit cam. At den ikke er certificeret, betyder efterhånden sjældent at den ikke er kompatibel
Avatar billede henninga Novice
15. april 2003 - 23:39 #2
Som popsy skriver, er der mange drivere der ikke er signeret af Microsoft men som virker til det hardware de hører til. Det med signering er bare en ekstra sikkerhed for at de virker med Windows, men gør dem ikke ubetinget bedre af det.
HenningA
Avatar billede popsy Novice
15. april 2003 - 23:42 #3
Mener at have læst, at firmaerne skal, om end ikke betale, så i alt fald ansøge, Microsoft om den certificering. En proces som kan forsinke et projekt en del, så jeg tror det er derfor ikke alle drivere har denne certificering.
Avatar billede mmbbpp Nybegynder
17. april 2003 - 10:27 #4
denne driver har ikke løst problemet!
Avatar billede popsy Novice
17. april 2003 - 10:30 #5
Hvilket program vil det ikke streame i? Måske ligger fejlen der, i stedet for i driveren?!
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. april 2003 - 10:38 #6
MS driver certificering: http://www.microsoft.com/hwdev/driver/digitsign.asp

Det er ikke en garanti for, at der ikke kan være fejl i driverne, men de har generelt en meget høj standard.

Dit kamera kan så vidt jeg kan se her http://www.sipixdigital.com/cameras/stylesnap/#specs ikke fungere som webcam. Der er angivet en video rate på op til 5 fps, dvs. langt under hvad normal webcam kvalitet kan give.

Der står flere steder, at kameraet kan bruges sammen med ex. NetMeeting, så den kan formodentlig streame.

Hvad oplever du specifikt? Ingen data? Langsom framerate?

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. april 2003 - 10:41 #7
hmmm... men ok... der står også at man kan have live video conference...
Avatar billede mmbbpp Nybegynder
18. april 2003 - 09:42 #8
det virker i fem-ti sekunder og så siger den noget i retning af "could not connect to video capture device"
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. april 2003 - 11:58 #9
OK - lyder som en kommunikationsproblem. Hvilket chipset kører du med? Har selv set mange USB problemer med de tidlige VIA chipsets KT133A/KT266... Installer VIA 4-in-1 driveren hvis det er tilfældet.
Avatar billede mmbbpp Nybegynder
20. april 2003 - 10:28 #10
jeg har et: ECS K7S5A SIS735 Socket A