Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 09:35 Der er 22 kommentarer

opsætning...

Jeg har lige nu 2 domæne navne til at pege min mit ip nummer...

JEg vil så gerne have at f.eks

www.site1.dk peger på folder c:\site1
og
www.site2.dk peget på folder c:\site2

JEg har lavet det før, men har sku glemt hvordan man gør...

Anyone?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 09:36 #1
du opretter 2 sites og sætte hostheaders til hhv. site2.dk og site1.dk

dette er ikke muligt i IIS til w2k/xp...det skal være server versioner.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 09:39 #2
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 09:45 #3
Det er MS windows 2000 adv server...

Jeg prøver lige det du skriver der... Virker det også lokalt?
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 09:47 #4
Hvordan kan jeg checke om det virker?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 09:50 #5
kommer an på hvad du mener lokalt...du kan tilgå siderne fra lokale pc'er via domænerne.

tjek det ved at smide en testside på hvert site og så prøv
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 09:51 #6
Ja, men hvad skal jeg skrive i min browser?

hvis jeg bare skriver domæne navnet så kommer den jo logisk frem med min router...

´det er:

www.user2user.dk
www.dollas.dk

JEg har nu prøvet at gøre som du siger med user2user.dk

MEn når jeg tager www.user2user.dk i min browser så kommer min router???
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 09:52 #7
skal header være user2user.dk eller www.user2user.dk?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 09:56 #8
du har vel ikke forwardet port 80 til din server?

du kan både bruge domæne med og uden www

det kommer an på hvad du vil
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 10:01 #9
I min router er det sådan her:

nat inbound add ppp_device 80/tcp 192.168.1.2
nat inbound add ppp_device 80/udp 192.168.1.2

Så det har jeg vel... MAn skal jo komme på site1 og site2 ude fra.

Så hvad er det jeg gør forkert i min iis opsætning?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 10:10 #10
nå, jeg troede dín routeropsætning kom frem, når du skrev domænenavnet.

når du har forwardet port 80 tcp og sat httpheader for site1 til www.site1.dk og site1.dk skulle du komme ind på sitet, hvis du skriver www.site1.dk eller site1.dk i din browser. Husk at lægge en index fil eller skriv en nøjagtig sti til filen...fx www.site1.dk/index.html
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 10:12 #11
DEt gør den ikke... DEn kommer med login screen til min router... SÅ jeg må jo gøre noget galt... I min eventlog skriver den disse ting:

The service could not bind instance 3.  The data is the error code.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

2 gange...

Hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 10:13 #12
er du sikker på det er til din router...for det kan ikke lade sig gøre, hvis du har forwardet port 80.

Du har selvfølgelig sat de rigtige rettigheder i din "document root"
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 10:14 #13
jeps...

Hvad for du hvis du prøver user2user.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 10:17 #14
intet som helst
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 10:18 #15
har du kigget i den artikel jeg linker til? der står det beskrevet step by step...tjek om det er som det skal være
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 10:23 #16
62.198.17.89 det er vel din ip
Avatar billede master_dollas Nybegynder
12. april 2003 - 11:10 #17
det er min ip
Avatar billede sworld Nybegynder
12. april 2003 - 19:45 #18
Du kan ikke se din side lokalt hvis du bruger www.domæne.dk og DNS peger på 62.198.17.89

i hostheader skriver www.domæne1.dk og peger på den mappe hvor den ligger.
i hostheader skriver www.domæne2.dk og peger på den mappe hvor den ligger.

Har du fået sat din DNS op og hvor evt. ?
Avatar billede sworld Nybegynder
12. april 2003 - 19:47 #19
Jeg kan da godt forstå du har et problem :)

http://www.checkdns.org/checkdns.asp?domain=site1.dk&detailed=1

Domænet er enten registeret til en anden, eller også er din IP forkert, eller også peger DNS på en forkert IP...
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
12. april 2003 - 20:24 #20
Jeg kan godt hjælpe dig, hvis vi kan gøre det over ICQ
ICQ 12336869
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2003 - 21:46 #21
ravsted.dk: nu er vi igang her, så lad være med at tage det over icq

sworld: han har bekræftet ip'en er hans, så det skulle vel være iorden. det er jo ikke site1.dk der er det egentlige domæne...blot eksempler
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
12. april 2003 - 22:00 #22
Under IIS har du dine to site
Site 1
Site 2
Som peger på vær sin mappe
så højre klikker du på site 1 og vælger properties
Så under fanen Web site, går du ned og trykker på Advanced.
Der trykker på på ADD
Under TCP port skriver du 80
Under HOST HEADER NAME skriver du det navn som din side skal hedde
f.eks site1.dk når du så skriver http.//site1.dk finder den din side
du kan også få den til at hente siden hvis du skriver www.site1.dk
så skal du bare trykke på ADD igen og skrive www.site1.dk i HOST HEADER NAME
så skulle det virke.
Det skal du gøre med alle de site du skal have under din IIS