Avatar billede andhansen Nybegynder
11. april 2003 - 22:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP: Popup m. data fra MySQL

Jeg har lavet en MySQL database over mine film. Jeg har lavet et script der kan skrive alle filmene i databasen ud(http://www.ftpsite.1go.dk/hent.php). Kan man lave navnene om til links der åbener en popupvindue hvori der er oplysninger om filmen, som bliver hentet fra min MySQL database, ligesom her: http://www.eksperten.dk/spm/95857 ?
Avatar billede fet321 Nybegynder
11. april 2003 - 22:46 #1
andhansen >> luk nogle af alle dine åbne spørgsmål!
Avatar billede postndk Nybegynder
11. april 2003 - 22:53 #2
jeg har selv lavet en side med mine dvd film, hver film i databasen indeholder et unikt nummer hentet fra dvdoo.dk's hjemmeside, hvor hver film, linker til den eksakte side på dvdoo.dk så man kan se oplysninger om filmen.

se evt. her : http://ramlev.dk/dvd.php
Avatar billede andhansen Nybegynder
11. april 2003 - 23:18 #3
kan du ikke hjælpe mig med at lave det... jeg er ikke så go' til PHP og MySQL
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
11. april 2003 - 23:24 #4
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

det var så pop-up scriptet

du skal nok bruge noget lignende nedenstående query i dit pop-up vindue

$blahblah=mysql_query("SELECT * FROM filmtabel where film='$film' and id='$filmid' LIMIT 1") or die(mysql_error()); //id'et er i tilfælde af at du har 2 af samme film. Du skal selvfølgelig også tilpasse den til din database ;)
$blahblahblah=mysql_fetch_object($blahblah); echo "$blahblahblah->filmtitel<br>$blahblahblah->filminfo"; // aner ikke hvad dine felter i databasen hedder ;)

dit script der henter listen af film skal se nogenlunde sådan ud:

$something=mysql_query("SELECET * FROM filmtabel") or die(mysql_error()); $something2=mysql_fetch_object($something); echo "<a href=# onClick=MM_openBrWindow('psohome.php?filmid=$something2->id','','width=6754,height=564654')>$filmnavn</a>";

jeg håber det gi'r mening :P
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
11. april 2003 - 23:25 #5
ups.. øhm det der psohome.php skal bare laves om til navnet på din pop-up-vindue-fil selvfølgelig :)
Avatar billede andhansen Nybegynder
12. april 2003 - 02:04 #6
hmm jeg har prøvet med listen, men den skriver ikke nogen nave eller links!(http://www.ftpsite.1go.dk/hent3.php)

Kode:
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "free9607", "pass");
mysql_select_db("free9607");
?>
<table cellpadding="10" cellspacing="1" border="1"><tr>
<td bgcolor="#AEAEAE"><b>Movie</b></td>
<?php
$query = mysql_query("select * from moviez") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
echo "<a href=# onClick=MM_openBrWindow('movie_info.php?filmid=$row->id','','width=600,height=400')>$Name</a>";
}
?>
</table>
<?php
mysql_close($conn);
?>

Kan du se hva jeg har gjort forkert?
Avatar billede andhansen Nybegynder
12. april 2003 - 02:16 #7
Jeg kan lige gi dig nogen flere oplysninger om min database:
Database: free9607
Tabel: moviez
Felter: Id, Name, Url, Length
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
12. april 2003 - 10:37 #8
"<a href=# onClick=MM_openBrWindow('movie_info.php?filmid=$row->id','','width=600,height=400')>$Name</a>";

skal for det første være

"<a href=# onClick=MM_openBrWindow('movie_info.php?filmid=$row->id','','width=600,height=400')>$row->Name</a>";
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
12. april 2003 - 10:59 #9
prøv det her....

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "free9607", "pass");
mysql_select_db("free9607");
?>
<table cellpadding="10" cellspacing="1" border="1"><tr>
<td bgcolor="#AEAEAE"><b>Movie</b></td></tr>
<?php

$query= mysql_query("SELECT * FROM moviez ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
while($record=mysql_fetch_object($query)) {echo "<tr><td bgcolor=#AEAEAE><a href=# onClick=MM_openBrWindow('movie_info.php?filmid=$record->id','','width=600,height=400')>$record->name</a></td></tr>";}

?>
</table>
<?php
mysql_close($conn);
?>
Avatar billede andhansen Nybegynder
12. april 2003 - 11:22 #10
hmm, der står ikke noget hvis jeg bare sætter koden ind... men hvis jeg ændre $record->name til fx test skriver den alle links... men de hedder selvfølgelig alle sammen test.. se her http://www.ftpsite.1go.dk/hent4.php. Der tror jeg det har noget med $record->name at gøre.. Jeg ved heller ikke om linkene er rigtige når jeg trykker på dem prøver den at gå hen til http://www.ftpsite.1go.dk/hent4.php#, og det var vel meningen at den skal gå hen til movie_info.php!
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
12. april 2003 - 16:35 #11
prøv $record->Name med stort 'N'.. hvis det er stort i din database skal det sikkert også være stort her..

hvis du lige giver mig de felter, som hentes, når man kommer ind på movie_info.php, kan jeg lige lave resten :)
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
12. april 2003 - 16:55 #12
så.. det her burde virke..

moviez.php:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "free9607", "pass");
mysql_select_db("free9607");
?>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
<table cellpadding="10" cellspacing="1" border="1"><tr>
<td bgcolor="#AEAEAE"><b>Movie</b></td></tr>
<?php

$query= mysql_query("SELECT * FROM moviez ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
while($record=mysql_fetch_object($query)) {echo "<tr><td bgcolor=#AEAEAE><a href=# onClick=MM_openBrWindow('movie_info.php?filmid=$record->Id','','width=600,height=400')>$record->Name</a></td></tr>";}

?>
</table>
<?php
mysql_close($conn);
?>

movie_info.php:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "free9607", "pass");
mysql_select_db("free9607");
?>

<?php
$query= mysql_query("SELECT * FROM moviez WHERE id='$filmid' LIMIT 1") or die(mysql_error()); $record=mysql_fetch_object($query); ?>
<table>
<tr><td><?php echo "$record->Name"; ?></td></tr>
<tr><td><?php echo "$record->Url"; ?></td></tr>
<tr><td><?php echo "$record->Length"; ?></td></tr>
</table>

<?php
mysql_close($conn);
?>
Avatar billede andhansen Nybegynder
12. april 2003 - 21:22 #13
mange tak nu virker det :), nu har jeg lige et sidste spørsmål.. kan jeg lave så den kun lister de film i databasen med fx A
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
13. april 2003 - 03:09 #14
hmmm det kan man sikkert godt.. jeg ved bare ikke hvordan :P

du kunne eventuelt oprette et ny spørgsmål om det ;)
Avatar billede fet321 Nybegynder
13. april 2003 - 14:07 #15
...efter at have lukket dette ;)

( http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=andhansen&option=22 = smukt )
Avatar billede andhansen Nybegynder
13. april 2003 - 18:10 #16
ok... så gør jeg det, mange tak for hjælpen