Avatar billede faun Nybegynder
11. april 2003 - 22:29 Der er 11 kommentarer

P4 overheated?

Jeg har lige købt en P4 2.4GHz 400 FSB og installeret den på en MSI 845PE max2 bundkort. Mit spørgsmål går på hvad normal temperaturen på en sådan processor burde ligge på?

Mit system siger at den kører med en temperatur på 60-65 grader på fuld workload og ca. 50-55 når den idler.
Avatar billede dwal Nybegynder
11. april 2003 - 22:30 #1
Nu kender jeg ikke pentium særligt godt, men de grader du kører der burde ikke være et problem for processoren, kender flere der kører med omkring 40 grader ved idle.
Avatar billede zwirl Nybegynder
11. april 2003 - 22:31 #2
Så burde du ikke have problemer - jeg ligger på samme temperatur og har aldrig haft problemer så det .....
Avatar billede dwal Nybegynder
11. april 2003 - 22:32 #3
*kender "dog" flere...

Har dog også lige læst at 55 grader burde være maksimum for p4
Avatar billede ricky Nybegynder
12. april 2003 - 10:26 #4
70 grader er maximum. Jeg synes at 50-55 grader er højt og for tæt på max. - normalen ligger omkring de 40 grader.
Er det bare standard køleren ?
Og hvorfor dælen har du købt en 400Mhz FSB ???
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. april 2003 - 10:30 #5
På min ser det sådan her ud:
Workload: 40 - 49
Idle    : 35 - 37
Avatar billede babafisk Nybegynder
07. maj 2003 - 10:16 #6
Jeg har det samme bundkort som dig og jeg har også sindsyge høje temps(55-60 full load) men jeg har læst et sted at det bare var en fejl på bundkortet.

BTW. en p4 er lavet så den kan holde til ca. 100 grader, dog vil den aldrig komme derop fordi den vil throttle(nedsætte hastigheden) ved ca. 75 grader
Avatar billede ricky Nybegynder
07. maj 2003 - 11:05 #7
babafisk>> hvor har du det fra med de 100 grader ???
Avatar billede babafisk Nybegynder
07. maj 2003 - 11:21 #8
kan ikke lige huske det men jeg har læst det et eller andet sted
Avatar billede faun Nybegynder
09. maj 2003 - 09:50 #9
Ja, jeg har også hørt rygter om at det er bundkortet som fucker temperaturen... Og jeg købte en 400fsb for at oc'e den... (havde jeg fået at vide var en go' ide!?)

Men burde der ikke komme en opdatering eller noget som evt. kunne fikse den bug!? :(
Avatar billede babafisk Nybegynder
09. maj 2003 - 10:04 #10
Jo men msi er ikke så glade for at lave bios opdateringer :-) det er jo ikke ligesom asus der kommer med en ny hver anden uge
Avatar billede faun Nybegynder
03. august 2004 - 20:58 #11
Ah, så kom der en opdatering af deres AMI bios... Nu viser den "kun" 40 grader når den idler! :P