Avatar billede jbaadh Nybegynder
11. april 2003 - 21:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lomme-elværk til digital-kamera

Min kone har købt et lille digital-camara i Rema1000, det kan en masse gode
ting for en fattigrøv som mig :)
men,men,men,,,,  batterierne bliver hurtigt tømt, så vi har snakket om at
købe en oplader osv.
jeg tænkte imidlertid på at sætte et stik i batt.-dækslet og så have 4 af de
store lommelygtebatterier i lommen så man kunne vælge om man ville bruge
camaraet originalt, altså uden en ledning efter sig, til steder hvor man kun
skal tage et billede i ny og næ, og hvis det kniber, så har man "elværket" i
baglommen, jeg syntes det er træls, f.eks når man står ude i en skov med
sine børnebørn og så har man brugt alt strømmen inden man har trykket rund i
menuen og slået evt. blitz fra. og så går man glip at et godt billede, nu
tror jeg i ved hvad jeg mener,..
spørgsmålet er så om de store batterier har samme amp. som de små AAA-batt.
men det giver jo stadig 6 Volt, så jeg vil næsten tro at der ikke kan ske
noget ved min ide, dog ved jeg intet om lcd, den lille skærm + elektronikken
om den er så følsom at man absolut skal bruge de små opladelige AAA-batt.
Med et ekstra mem-kort, skulle man jo gerne kunne bruge alle Mb. i kort og
hukommelse før man skal skifte batt. mener jeg.

ang stik i batt.-dæksel, så ville jeg fræse en lille attrap i nylon
hvori stikket så skulle stikkes igennem et frihuld i dækslet og ind i et
stik i nylon-attrap´n,
således at man ikke kan komme til at bruge begge forsyninger på samme tid.

På forhånd tak
mvh. Jørgen Hansen
Avatar billede zenze Nybegynder
11. april 2003 - 23:11 #1
Det lyder som et fint projekt! - Selvfølgelig kan du bruge store de store batterier, men du burde også kunne bruge et enkelt 6 volts batteri og så vil jeg foreslå dig at du finder en eller anden form for "housing" til batteriet/-erne og evt. skruer denne i bunden på dit digitalkamera, hvis det ellers har et gevind til stativ. Jeg tænker her på de motorer, som man i bunden på de gamle spejlreflekskameraer og hvor der sad batterier i "klodsen".
Avatar billede bredker Nybegynder
11. april 2003 - 23:18 #2
var det ikke bedre at købe et par ekstra af de små baterier så du har nogle at bytte med , det vil også blive billigere i det lange løb
hvis at du laver om på dit kamera så det kan bruge de store baterier og laver den slids til ledningen må du regne med at garangtien falder bort , og du vil ærgre dig den dag det går i stykker og garangtien ikke dækker
Avatar billede jbaadh Nybegynder
11. april 2003 - 23:48 #3
Tak for jeres meninger/svar. ang, garantien, så er det et kamera til 999 kr. så går det jo ikke så galt, jeg fik iøvrigt fundet en der også kom med nogle gode løsninger. bl.a news:dk.fritid.foto og her http://www.niels-ebbesen.net ..
mange tak for inteessen, jeg tænker lige over det der med garantien ;)
mvh Jørgen H.