Avatar billede dosmer Nybegynder
11. april 2003 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows XP: Kopiering af opsætning i brugerkonto

Jeg vil gerne oprette en brugerkonto i Gates XP pro (I ved, styresystemet fra ham der William Windows...)
Det skal være en gæstekonto uden administratorrettigheder, men ellers skal opsætningen ligne min egen, der er meget anderledes end default-opsætningen. Gæsten skal også kunne bruge min internetforbindelse, men helst ikke have adgang til at sende mails i mit navn, men gerne i et andet navn som f.eks. "gæst hos dosmer".
Findes der en simpel måde at kopiere min opsætning på og derefter redigere lidt i den, så jeg ikke skal begynde helt forfra med hver ny brugerkonto?
Avatar billede al1407 Nybegynder
11. april 2003 - 16:53 #1
Jeg mener du kan kopiere en user profile et sted i User/Group Administration ... jeg har ikke mulighed for at checke hvor præcist da jeg sidder på Win2K lige pt.
Avatar billede dosmer Nybegynder
11. april 2003 - 17:39 #2
'User/Group Administration' - hvad hedder det i den danske udgave, og hvor findes det?
Avatar billede olfert999 Nybegynder
11. april 2003 - 19:24 #3
control panel - System - advanced - user profiles
Avatar billede dosmer Nybegynder
11. april 2003 - 21:40 #4
Jeg kan ikke overskue, hvordan man bærer sig ad! Okay, man kan kopiere en profil, men så bliver man spurgt om, hvor man vil anbringe brugerprofilen??? Eftersom jeg ikke har den fjerneste anelse om, hvor Windows har gemt min nuværende profil, ved jeg selvfølgelig heller ikke hvor jeg skal lægge den nye! Er der ikke nogen der kan anvise et sted, hvor den slags er beskrevet ordentligt i detaljer?
Avatar billede olfert999 Nybegynder
12. april 2003 - 09:25 #5
i en engelsk udgave skal profilen ligges i c:\documents and settings\Default user, folderen default user er normalt hidden så du skal have slået til at din explorer viser hidden files før du kan finde den
Avatar billede dosmer Nybegynder
12. april 2003 - 20:48 #6
Nu har jeg prøvet, men det er meget, meget langt fra alle ting i min opsætning der bliver kopieret, så det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget.
Avatar billede justme Nybegynder
04. maj 2003 - 00:01 #8
Hi Dosmer, Hvis du ikke er så god til engelsk så skal jeg skrive nok
skrive præcis hvad du skal gøre. Ellers vær' sød at lukke spørgsmålet!
Avatar billede dosmer Nybegynder
08. maj 2003 - 12:48 #9
Hej Justme. Jeg er lige kommet hjem fra en lang ferie, og går nu i gang med at studere dit svar. Tak for tilbuddet om præcisering på dansk, men jeg er  ekspert i engelsk, så det går nok.
Avatar billede dosmer Nybegynder
08. maj 2003 - 13:24 #10
Hej Justme. Du henviser jo blot til Windows' egen vejledning, og den kender jeg godt, og den svarer ikke på hvordan man kopierer hele brugeropsætningen - der er en masse, masse ting der ikke bliver kopieret med: Jeg bruger det klassiske look, og et foto som baggrund på skrivebordet, jeg har lagt en masse programikoner (genveje) i startmenuen osv. Men i kopien bliver det altsammen erstattet af XP's defaultopsætning. Desuden svarer hverken du eller windows-vejledningen på, hvordan man kopierer internetadgangen med over i den nye brugerprofil. Men det kan man nok ikke - de der brugerprofiler lader til mest at være et smart salgstrick uden reelt, brugbart indhold. Så jeg vil lukke spørgsmålet.
Avatar billede dosmer Nybegynder
08. maj 2003 - 13:30 #11
Slut