Avatar billede mortenmj Nybegynder
11. april 2003 - 12:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

forced download

Jeg ved egentlig ikke om dette er det rigtigte sted, men jeg kunne godt tænke mig hvis man kunne lave et script der tvinger brugeren til at downloade fx. et txt-dokument.
Håber det kan lade sig gøre, javascript er at foretrække, men hvis der skal bruges PHP er det også ok.
På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2003 - 12:20 #1
<ole>

Det kan du ikke i JavaScript. Du skal gøre det med PHP:

$path = "minmappe/";
$filename = "minfil.txt";
header("Content-Disposition: attachment; filename=$filename");
header("Content-Type: application/octet-stream");
header("Content-Length: ".filesize($path.$filename));
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: ".gmdate("D, d M Y H:i:s", mktime(date("H")+2, date("i"), date("s"), date("m"), date("d"), date("Y")))." GMT");

$fp = fopen($path.$filename,"r");
print fread( $fp, filesize($path.$filename) );
fclose($fp);
exit();

/mvh
</bole>
Avatar billede double-g Juniormester
11. april 2003 - 19:05 #2
Ifgl. M$ kan du også gøre det i HTML. *Hvis* altså dine burgere anvender IE.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q260519&
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2003 - 19:17 #3
Nej, det er ikke i HTML - men du kan sætte en header i ASP, så IE downloader den. Prøv at læse igen  :)
Avatar billede double-g Juniormester
11. april 2003 - 19:21 #4
Nåja. Engang imellem kan det faktisk betale sig at læse det hele :-)
Avatar billede mortenmj Nybegynder
12. april 2003 - 15:40 #5
Olebole,
Det virker fint, men jeg vil gerne have at det sker når man klikker på et link, hvordan skal den så kringles..?
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2003 - 15:51 #6
Du laver bare et link til en fil, der indeholder scriptet
Avatar billede mortenmj Nybegynder
12. april 2003 - 16:19 #7
Doh! Selvfølgelig... As simpel as that...
Case closed!
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2003 - 16:21 #8
... tænkte nok, jeg ikke behøvede at skrive de ord  ;oD
/mvh
Avatar billede mortenmj Nybegynder
30. april 2003 - 02:06 #9
Hmmm... efter nærmere efterprøvning kan jeg KUN få koden til at virke med txt.
ikke med doc eller jpg og gif... :-(
Avatar billede olebole Juniormester
30. april 2003 - 04:13 #10
Hvad mener du med, du kun kan få koden til at virke med txt? Hvad sker der, når du prøver?
Det virker fint for mig
Avatar billede mortenmj Nybegynder
30. april 2003 - 12:40 #11
når jeg prøver at downloade text kommer der godt nok en masse af de der linjeskifts-firkanter. Når jeg prøver at hente fx et billede fylder det kun et par bytes og ved word-doc siger word at der skal bruges et konverterings-værktøj. Det lyder mystisk, måske det bare er min putter og server der fucker.
Det er iøvrigt WinXP, IIS og mySQL
Avatar billede mortenmj Nybegynder
30. april 2003 - 13:00 #12
ok.... har lige fundet ud af at det kun er når jeg kører på localhost det ikke funger... hmmm... skal nok lige ind og rode lidt med php.ini måske..??