Avatar billede madsfriburg Nybegynder
11. april 2003 - 11:47 Der er 4 kommentarer

Printfunktion

Hej. Lang tid siden... (-:

Jeg loader en tekst-variabel til et dynamisk tekstfelt. (I en standalone-player).

1. Hvordan printer jeg ved hjælp af en button (action) indholdet af tekstfeltet ud, eller f.eks. hele det pågældende MC?

2. Kan man også printe tekstfeltet ud, selv om der sidder en "scroller" på...??

3. Er der nogle som har et godt og enkelt script til scrolling af dynamisk tekst?

Ja, jeg ved det er lidt meget... he he - men der er også mange points.

KSJ Mads.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
11. april 2003 - 12:01 #1
Avatar billede pyroman Nybegynder
13. april 2003 - 14:24 #2
Du kan også lave det med en js funktion... (denne her er ikke helt testet og ikke i NS)

Lav et html-dokumument, med head og body, men uden nogen tekst og giv det navnet "printWin.html"

<script language="text/javascript">
function printText(textVar){
  printWin = window.open("printwin.html", "printer", fullscreen=1);
  printWin.document.write(textVar);
  printWin.print();
  printWin.close();
}
</script>

Og i flash

getURL("java script:printText("+minTextVar+");");

3. Du kan scrol'e et textfelt med:

textVar.scroll--; og textVar.scroll++;

eller

textFieldName.scroll--; og textFieldName.scroll++;

*.Pyroman
Avatar billede pyroman Nybegynder
13. april 2003 - 14:25 #3
Nåh ja det øverste kan du gost glemme - jeg havde overset at det var stand-alone
Avatar billede petemc Nybegynder
17. april 2003 - 17:38 #4
..men vi andre er meget glad for den, pyroman ;o)