Avatar billede crunch Nybegynder
17. november 2000 - 17:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

reload side én gang

ja.. jeg mangler et lille java-script som reloader siden en gang når den kaldes med URL. (siden skal altså ikke køre i ring)
Avatar billede shags Nybegynder
17. november 2000 - 17:39 #1
Hvis det er det som jeg tror skal du gøre dette:

1. <meta http-equiv=\"refresh\" content=\"n;URL=\"> indsættes mellem <head> og </head>, skal dog være <title>

2. I content udskiftes n med et antal sekunder der skal ventes før siden bliver reloaded

3. URL= sætte til at pege på den side du gerne vil reloade i din browser

/// ET EKSEMPEL ////

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"5;URL=minside.dk\">
<title> Min side der reloader</title>
</head>

<body>

Denne side reloader om 5 sekunder til minside.dk

</body>

</html>

//// SLUT ////

Hvis du vil tage højde for folk med gamle browsere der ikke forstår den HTML 2.0 kode skal du lave et link så de selv kan klikke sig vidrer....men hvem idag har en browser der ikke kan forstår HTML 2.0 (skaf jer en ny !!!)
Avatar billede dudal Nybegynder
17. november 2000 - 18:41 #2
Ovenstående kode vil, så vidt jeg kan se, køre i ring. :-)

Jeg går ud fra at der er for at undgå at dine side bliver gemt i brugerens cache. If so, så kan du kigge her:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?Id=69

/Jesper
Avatar billede crunch Nybegynder
17. november 2000 - 19:22 #3
yes, lige hvad jeg stod og skulle bruge.. nu virker det!

tak for hjælpen.. !