Avatar billede pantkongen Nybegynder
10. april 2003 - 12:48 Der er 8 kommentarer

BIOS

Hej.

Jeg ville godt "åbne" min bios, så jeg kan redigere i bios filen derinde, eller i andre på min harddisk.

Problemet er at jeg skal fjerne multiplyer låsen som ligger i bios.......

Håber der findes sådanne programmer :)

mvh
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 12:51 #1
Du kan ikke ændre i multiplier'en på din CPU, hvis ikke din CPU er "låst op". Dette kan kun lade sig gøre, med en AMD processor, og ikke med en Intel.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 12:52 #2
Din BIOS ligger ikke på din harddisk, men i en CMOS chip på dit bundkort. Du kommer ind i din BIOS ved at trykke "del" når PC'en booter
Avatar billede pantkongen Nybegynder
10. april 2003 - 12:55 #3
Jo det er jeg godt klar over tror bare ikke i forstod mig, skal forklare det lidt bedre.

Min bios låser alle indstillinger på min cpu, så jeg ikke kan ændre FSB og multiplyer, vcore, og andet.....
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 12:57 #4
Har du prøvet at resette din BIOS ??
Det skal mindst kunne lade sig gøre at ændre FSB.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
10. april 2003 - 14:29 #5
Nej det hjælper desværre ikke så jeg tror det er den bios der ligger i den der er låst, der er kun en enkelt anden bios til det board, men den er også låst
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 14:52 #6
Hvad er det for en PC du har ??? Compaq, Dell ???
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 14:56 #7
Hvis det er et ECS bundkort kan det være at en jumper på bundkortet skal flyttes, da BIOS ellers er skrivebeskyttet.

Det gør der også på nogle andre bundkort.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
12. april 2003 - 18:59 #8
Det er den nye aldi pc, medion 8008 . det er et msi bundkort, med sis chipset