Avatar billede jezpr Nybegynder
10. april 2003 - 12:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dynamisk oprette link på movieclips

hej!

Jeg sidder med et script som henter en række billeder ind vha. createEmptyMovieClip.

Nu vil jeg gerne sætte en button action á la on (release) på hvert billede, men kan det overhovedet lade sig gøre? Hvis man blot sætter en getURL ind, forsøger den jo straks at åbne den URL

Mit script:

stop();
antal = 16;
afstand = 100;
var t;

for (counter=0; counter<=antal; counter++) {
    t = _root.createEmptyMovieClip("holder"+counter,counter);
    t.loadMovie("img/"+counter+".jpg");
    t._x = counter*afstand;
    t.getURL ("test"+counter+".htm");
}
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 12:44 #1
t.counter = counter;
t.onRelease = function() { getURL("test"+this.counter+".jpg"); }
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 12:44 #2
.htm selvfølgelig!
Avatar billede jezpr Nybegynder
10. april 2003 - 14:09 #3
underforstået at jeg fjerner min egen t.getURL  ???

virker desværre ikke - er det fordi mine movieclips faktisk burde være Buttons? de reagerer i hvertfald ikke på noget som helst ...

findes der en createEmptyButton ?  :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
10. april 2003 - 16:41 #4
nej de behøver ikke være buttons - movieclips kan sagtens have buttons-egenskaber! Og nej der findes ikke nogen createEmptyButton!
Avatar billede jezpr Nybegynder
10. april 2003 - 17:45 #5
hmm... nej selvfølgelig ikke!

men, - problemet er løst:
jeg har lavet et nogenlunde tilsvarende FOR statement med et MC med en BUTTON og ON (RELEASE)...
det virker fint

skal man så give sig selv point?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
10. april 2003 - 18:11 #6
Med mindre Barklunds svar fik dig på sporet :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 20:04 #7
Det burde nu virke!

Jeg lægger lige et svar for et syns skyld - så kan du jo gøre med det hvad du vil :)
Avatar billede jezpr Nybegynder
14. april 2003 - 11:43 #8
Well, jeg tror den her går til mig selv. Jeg har også set Barklunds løsning andetsteds, hvor problemet var det samme. Han kunne heller ikke bruge den function.

Se min løsning her:

stop();
antal = 16;
afstand = 100;
var t;

// første for statement til billeder
for (counter=0; counter<=antal; counter++) {
    t = _root.createEmptyMovieClip("holder"+counter,counter);
    t.loadMovie("img/"+counter+".jpg");
    t._x = counter*afstand;
    t._xscale -= 1;
    t._yscale -= 1;

}
// andetfor statement til knapper
for (knapcount=0; knapcount<=antal; knapcount++) {
    t = _root.mcknap.duplicateMovieClip("page"+knapcount,knapcount+counter);
    t._x = knapcount*afstand;
}

mcknap indeholder en button med følgende script:

on (release) {
    getURL(this._name+".htm", _self );
}