Avatar billede gamlesvin Nybegynder
10. april 2003 - 09:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksakt spejling af XP fra en HD til en ny

Hej

Jeg har et lille spørgsmål, jeg håber at der er nogen der kan være mig behjælpelig med.

Har for nyelig installeret XP og det kører perfekt. Nu har jeg så købt en ny harddisk hvor jeg vil have at XP skal køre fra.

Spørgsmål:
Kan jeg blot lave en eksakt kopi af XP-installationen (med programmer osv.) taget fra den gamle HD og kopiere den over på den nye (som så erstatter den gamle)?

Eller er jeg nødsaget til at installere XP og alle programmerne helt forfra på den nye disk?

Venlig hilsen
Gamle
Avatar billede venturer Nybegynder
10. april 2003 - 10:00 #1
Du skal have fat i et program a la Norton Ghost eller PowerQuest Drive Image.
Med den type programmer kan du klone indholdet af din HD til en anden. Det er IKKE en god idé bare at kopiere via Stifinderen.
Med kloningsprogrammerne kan du til gengælde gøre det lige som du skriver du ønsker det.
Avatar billede gamlesvin Nybegynder
10. april 2003 - 10:02 #2
Ok det lyder fint, det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen og hav en god dag.

/Gamle