Avatar billede weelie Nybegynder
10. april 2003 - 07:35 Der er 7 kommentarer

ÆØÅ i asp:textbox

Jeg har et problem med at æøåÆØÅ forsvinder fra min textbox, når jeg henter Text ud i codebehind filen.

kodeuddrag:
<%@ Page LANGUAGE="c#" CODEPAGE="1252" CodeBehind="registrering3.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="KSFRegistration.registrering3" %>

<asp:textbox class="textfield" id="txtNavn" Runat="server" Width="155"></asp:textbox>

codebehind:
wsUser.Name = txtNavn.Text;

Jeg får kun Sren i wsUser.Name hvis der er indtastet Søren i textboxen :-(
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 07:47 #1
Det er fordi du skal Replace det inden du sender det ud! -fx. sådan her:

replace(var,"&EAlig","Æ")

//>Rune
Avatar billede weelie Nybegynder
10. april 2003 - 07:52 #2
Det virker ikke med
wsUser.Name = txtNavn.Text.Replace("&AElig","Æ");

:-(
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 07:53 #3
wsUser.Name = txtNavn.Text.Replace("æ","&AElig");

//>Rune
Avatar billede thomas.martinsen Nybegynder
10. april 2003 - 15:50 #4
Prøv eventuelt Server.HtmlDecode(tekststreng)
Avatar billede clausjul Nybegynder
12. april 2003 - 22:06 #5
Er det ikke den der CODEPAGE i @page definitonen? CODEPAGE skal da ikke være 1252 og jeg plejer ikke at bruge den... Derfor forsvinder de danske tegn måske
Avatar billede sbjerre Nybegynder
16. april 2003 - 11:06 #6
Prøv at sætte dine regional settings til dansk i din web.config fil

<configuration>
  <system.web>
<globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" culture="da-DK" uiCulture="en-US" />
  </system.web>
</configuration>

så skulle den gerne kunne finde ud af danske tegn som æ, ø, å

/søren
Avatar billede sbjerre Nybegynder
02. januar 2010 - 15:07 #7
lukker