Avatar billede lyric22 Nybegynder
10. april 2003 - 04:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Et lille film problem

Davs drenge og piger. Har et stort problem her. Havde en film på lad os sige 700 mb, som lå i Div 3 format og allerede havde mpeglayer3 (mp3) (0x0055) ISO/MPEG lyd format. Mp3 er jeg glad for, fordi det betyder at filmen virker på min dp-450. Anywayz, jeg fik converteret filmen til div4.12 med VirtualDub og jeg endte med en film på 900 Mbs.. det er ret meget. Er der en måde hvorpå jeg kan "forkorte" størrelsen på filmen lidt? Og mener ikke at cutte i den. Vil bare gerne formindske størrelsen lidt. Evt ved at gøre kvaliteten af filmen lidt værre? Prøvede først at lave lyden om til .wav renamede den så til .ac3 og prøvede så at convertere den til Mp3 (der er vidstnok flere mp3 valg muligheder?) hvorefter mit program Head3ache vælger at crashe hver gang. Jeg vil bare have min film lidt mindre :(

Mvh

Lyric
Avatar billede leaddata Nybegynder
10. april 2003 - 06:17 #1
DVDX er et program hvor du selv vælger slut størelsen på din film,og så regner det selv alt ud med bitrate osv.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 11:42 #2
Du skal have reencodet filmen.
og for at få størellsen ned skal din bitrate også sættes ned. Du vælger selv om det skal være lyden eller på billed. Jeg ville nu ikke gå længere ned en 96 kb/s i lyd.
For at finde den rigtige bitrate til dit billede, kan du bruge en bitrate calc.
Her er en helt stribbe du kan vælge imellem: http://www.divx-digest.com/software/index2.html#calculators

Hvilke der er bedst, må være op til dig selv.

Reencode din film i VirtualDub. Du ændre bitraten i properties for dit DivX codec.
kig evt. lidt her: http://www.dvdrhelp.com/avi2divx.htm
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. april 2003 - 12:43 #3
Phatlasse har svaret! :)
Evt. bør du overveje at bruge et nyere codec end DivX 4.12. Hvad med DivX 5.03 (www.divx.com/divx) eller XviD (www.divx-digest.com/software/xvid.html)... Bare foreslag! ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 13:03 #4
Ja, brug da endelig DivX 5.03. (kan nu personligt stadig bedst lide 5.02, men lad det nu ligge)
Xvid er også genialt, men jeg ved ikke om det er kompatibelt med en Kiss dp-450.
Avatar billede lyric22 Nybegynder
10. april 2003 - 13:36 #5
Har allerede div 5.03, hehe. Ved ikke helt hvorfor jeg vælger 4.12 hver gang. Er nok mere fordi jeg ved at min dp-450 kan klare den og fordi jeg automatisk troede filmen ville fylde lidt mindre. Phatlasse, TUSIND tak for hjælpen! Tak alle for de hurtige svar :)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 13:40 #6
din dp-450 kan sagtens tage 5.03
Avatar billede lyric22 Nybegynder
11. april 2003 - 17:49 #7
Synes bare det er underligt at nogle film jeg convertere til divx4.12 bliver større og andre bliver mindre. Især når begge film startede med div3 fra starten af. Weird nok .-)