Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 21:10 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

FTP upload problemer

Hejsa PHP eksperter ;-)

Har et problem med FTP upload, får følgende fejl:

Connected to ftp.whyweb.dk/dataentry
$source_file er lig: air.gif

Warning: ftp_put: Opening BINARY mode data connection for nyt_billede.gif in D:\Inetpub\wwwroot\websites\whyweb.dk\dataentry\virk.php on line 58

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\Inetpub\wwwroot\websites\whyweb.dk\dataentry\virk.php on line 58

Linie 58 ser således ud:

$upload = ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY);

Her er koden for hele siden:

<?php
$ftp_server = "ftp.whyweb.dk/dataentry";
$ftp_user_name = "username";
$ftp_user_pass = "password";
$source_file = "air.gif";
$destination_file = "nyt_billede.gif";

//SET UP BASIC CONNECTION\\
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

//LOGIN WITH USERNAME AND PASSWORD\\
$login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);

//CHECK CONNECTION\\
if((!$conn_id)||(!$login_result)){
echo "FTP connection has failed!<br>Attempted to connect to $ftp_server<br>";
exit;
}else{
echo "Connected to $ftp_server<br>".'$source_file'." er lig: $source_file<br>";
}

//UPLOADER\\
$upload = ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY);

//CHECK UPLOAD STATUS\\
if(!$upload){
echo "FTP upload has failed!<br>Failed to upload $source_file to $ftp_server as $destination_file<br>";
}else{
echo "Hep, lortet virker";
}

//CLOSE FTP STREAM\\
ftp_close($conn_id);
?>

Link til siden: http://www.whyweb.dk/dataentry/virk.php
Link til udbyders php konfiguration: http://www.whyweb.dk/dataentry/info.php

Håber I kan hjælpe.

alpapa
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 21:18 #1
Prøv at indsætte det her før din nuværende kode:
@set_time_limit(0);
Avatar billede spoonbender Nybegynder
09. april 2003 - 21:20 #2
Schaefer, hvad betyder @'et i det tilfælde for øvrigt? Har set det et par gange før, men har ikke lige fået slået det op... :)
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 21:22 #3
Okay, så ser fejlene således ud:

Connected to ftp.whyweb.dk/dataentry
$source_file er lig: air.gif

Warning: ftp_put: Opening BINARY mode data connection for nyt_billede.gif in D:\Inetpub\wwwroot\websites\whyweb.dk\dataentry\virk.php on line 60
FTP upload has failed!
Failed to upload air.gif to ftp.whyweb.dk/dataentry as nyt_billede.gif

Fatal error: Call to undefined function: ftp_close() in D:\Inetpub\wwwroot\websites\whyweb.dk\dataentry\virk.php on line 70
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 21:32 #4
Har du slået mulighed for brug af ftp fra på din server?
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 21:35 #5
Jeg har ikke mulighed for at rode med udbyders server, men på deres php konfigurationen står der "FTP support enabled".
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. april 2003 - 21:37 #6
spoonbender  >> @ betyder at hvis den funktion du udfører fejler, skal den ikke lave en trigger_error(), som så igen genererer en warning.
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 21:40 #7
Hvor får du $source_file fra?
Hvor ligger den fil?
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 21:44 #8
$source_file er en gif fætter som ligger i samme mappe (dataentry) - jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der er galt?
alpapa
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 21:48 #9
Kan det have noget med mine browser instillinger at gøre. Bruger MSIE 6.0.3718.0, 128-bit, Update Versions SP1.
Avatar billede zaloot Nybegynder
09. april 2003 - 21:50 #10
brug CuteFTP....
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 21:50 #11
Min adresse til ftp er:
ftp://domaene.dk/www/

Så for at uploade til f.eks. mappen dataentry, så skal destination være således:
www/dataentry/filnavn.jpg
Har husket på det?
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 22:02 #12
Jeg kan godt komme ind på din side, men når jeg skriver ftp://whyweb.dk/ skriver den at jeg ikke permissions til denne folder??? - Kan du komme ind på min?
Jeg har prøvet at slette linien: //$upload = ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY); - synes ikke at den skriver fejl i forbindelsen?
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 22:03 #13
Det skal lige siges, at adressen jeg har postet bare er et eksempel.
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 22:04 #14
Skulle ikke have været et svar :)
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 22:06 #15
hæhæ - okay, hvad skriver den til dig når du klikker på mit link ftp://whyweb.dk/ ?
Avatar billede schaefner Juniormester
09. april 2003 - 22:07 #16
Den beder om brugernavn og kodeord
Avatar billede alpapa Nybegynder
09. april 2003 - 22:10 #17
okay - så langt får jeg slet ikke lov til at komme - endnu mere mystisk???
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
10. april 2003 - 10:45 #18
Fejlen kommer fordi dit php-script tager længere tid end 30 sek. at udføre. Prøv at se i php.ini hvad der står ved:

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Resource Limits ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

max_execution_time = 30    ; Maximum execution time of each script, in seconds

Der vil garanteret stå 30 sek. men hvis du benytter schaefner's svar med at sætte set_time_limit til et eller andet så omgår du den indstilling der er i php.ini.
Avatar billede alpapa Nybegynder
08. maj 2003 - 13:00 #19
Lidt point som tak for indsatsen

Alpapa