Avatar billede chaoz Nybegynder
09. april 2003 - 18:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan jeg gøre for at lave denne om til PHP

adressen er http://www.chaozclub.1go.dk

Jeg vil gerne lave noget php så det bliver bedre og nemmere at opdatere,
Avatar billede chaoz Nybegynder
09. april 2003 - 18:45 #1
hvordan skal jeg bribe dette an
Avatar billede danskweb Nybegynder
09. april 2003 - 18:48 #2
bgcolor="555555" Celle 1 Celle 2

Står der på siden?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 18:48 #3
bedre og nemmere at opdatere?? huh?

der kan ikke indgås php i din kode og den er også rimelig underlig..

<html>
<head>
<title>ChaoZClub Opgraderer til PHP.</title>
</head>
<body bgcolor="555555">

<table align="center">
  <tr>
    <td width="300">Celle 1</td>
    <td width="300">Celle 2</td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>

vil nok se lidt bedre ud :)
Avatar billede exp Juniormester
09. april 2003 - 18:49 #4
1: Starter med at få styr på koderne så man kan se noget :-)
2: Evt. downloader dette: http://www.script.dk/sourcecode.jsp?resourceId=1039 -- det er nemt at lave om på så det kan tilpasses enhver side :o)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 18:50 #5
jamen hvor står der at det er nyhedsscript han leder efter?
jeg fatter slet ikke hans spørgsmål faktisk
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
09. april 2003 - 18:57 #6
du bliver nok nødt til at give lidt flere oplysningner for at vi kan hjælpe ;)
Avatar billede spoonbender Nybegynder
09. april 2003 - 19:22 #7
Hmm, ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet... ;) Hvad skal siden være, og hvad vil du bruge php til på den?

Umiddelbart ville jeg foreslå at du starter med blot at lave den i html for at få styr på det. Vent med at bekymre dig om php til du kan html i søvne ;)
Avatar billede exp Juniormester
09. april 2003 - 19:26 #8
DEt er jo et CMS han søger, og det nyhedsscript jeg linker til kan let laves om the et sådant...
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 22:27 #9
jamen hvor ser du han skriver at det er cms han søger?? :oD
Avatar billede chaoz Nybegynder
09. april 2003 - 23:30 #10
ok det må i sq undskyld... jeg uploader den side jeg mener nu, så chek det ud igen men ellers tak til alle der har skrevet
Avatar billede chaoz Nybegynder
09. april 2003 - 23:35 #11
venter lige med at give point... men det var fordi jeg sad og fedtede med en ny side.. på skolen og kom til at slette det andet, men du burde i frstå spørgsmålet ellers ridser jeg det lige op igen.. denne side er PURE html, jeg vil gerne vide hvad php ville kunne gøre for min side
Avatar billede spoonbender Nybegynder
10. april 2003 - 13:26 #12
Hmm... Hvilket af disse er det egentlig vi skal svare på? :)
Den oprindelige titel: "Hvad kan jeg gøre for at lave denne om til PHP"
Eller din seneste kommentar "jeg vil gerne vide hvad php ville kunne gøre for min side"

Hvis det er det sidste, er svaret simpelt nok.
Det eneste du vinder ved at bruge PHP er at siderne kan genereres dynamisk, afhængigt af hvad brugeren gør. Du kan lade brugere logge ind og vælge mellem forskellige skins, og gemme disse indstillingere til næste gang den pågældende bruger logger ind, eller lade folk uploade til serveren, lave et forum eller lave en side der lader dig opdatere sitet uden at du skal sidde og rode i html. Resultatet vil altid i sidste ende være almindelige html-sider, så php giver dig ikke på magisk vis adgang til nogen fancy special effects eller lignende...

Hvis spørgsmålet var hvad du kan gøre for at lave siden om til et php-script:
1) Sørg for at du har adgang til php på serveren. (Og helst også mysql eller anden database
2) Lær PHP ;)
3) Download et CMS, som det ovenstående, eller skriv et selv. Du skal blot lave et script der genererer html-kode magen til din nuværnede side, plus de evt. ekstra features du vil have, som ikke kan laves i ren html.

Håber det kan bruges... Ellers er jeg bange for at du bliver nødt til at specificere spørgsmålet lidt... :)