Avatar billede cortz Nybegynder
09. april 2003 - 18:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Script

Hey alle
Jeg ejer en 3d chat og jeg har brug for et script så folk kan overføre deres credits til en anden bruger. Jeg ville høre ad om der var en herinde der ville hjælpe mig med at få lavet sådan et?
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
09. april 2003 - 18:55 #1
hvad mener du med credits?
har du mysql database?
Avatar billede cortz Nybegynder
09. april 2003 - 19:11 #2
altså det er dem du tjener når du har været på chatten lige som på HH får du Monetter. sådan nogen som du får for at være på chatten så du kan samle ting op.

og ja vi har mysql
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. april 2003 - 19:45 #3
hvad er HH og hvad er en "3d chat" ?
Avatar billede cortz Nybegynder
09. april 2003 - 19:52 #4
nok en chat der er lavet i 3d
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. april 2003 - 22:46 #5
"nok" - du ved det ikke eller du var ironisk? (Jeg chatter vist ikke så meget, så konceptet med 3d-tekst på en 2d skærm falder mig lidt svært...)
Avatar billede cortz Nybegynder
10. april 2003 - 14:11 #6
DOOH
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
10. april 2003 - 15:52 #7
tjaa.. du kunne gøre noget lignende det nedenstående.. nu går jeg udfra at du placerer overførselsknappen i folks profil

<form method=post action=>

<?php if (!isset($_POST['submit'])) {echo "
<table border=0 width=100%>
          <tr>
            <td valign=top><font face=verdana size=1>Antal Credits:</font></td>
            <td valign=top>
              <input type=text name=credits>
            </td>
          </tr>
</table>
<input type=submit name=submit value=Submit>";};

if(isset($_POST['submit'])) {
$credits = $_POST['credits'];
$mysql1=mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$mitbrugernavn'") or die(mysql_error()); // jeg går ud fra at du på en eller anden måde selv kan sætte $mitbrugernavn til den persons brugernavn som er logget ind
$mysql1_a=mysql_fetch_object($mysql1);
$mysql2=mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$brugernavn' LIMIT 1") or die(mysql_error()); $mysql2_a=mysql_fetch_object($mysql2); // $brugernavn er så navnet på den brugers profil der bliver hvist
if ($mysql1_a->credits //her går jeg ud fra at du har et felt ved navn credits i tabelen brugere //< $credits) {echo "Du har ikke så mange credits";} else {
mysql_query("UPDATE brugere SET credits='$mysql2_a->credits+$credits'" WHERE brugere.id='$brugerid') or die (mysq_error()); echo "Du har overført $credits credits";};};

?>
</form>

dette burde virke... tror jeg.. det er ikke testet ;)
jeg går ud fra at du har en tabel ved navn brugere og 2 felter ved navn "brugernavn" og "credits"
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
10. april 2003 - 15:55 #8
du skal huske at fjerne den sætning jeg har sat ind i //blah blah blah// :\