Avatar billede rab Nybegynder
09. april 2003 - 16:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Variablen bliver ikke sat (WML)

Hejsa

Variablen $(bynavn) bliver ikke sat og når man echoer den i visalle.php skriver den bare "$(bynavn)"

Nogen som kan hjælpe mig?

<wml>
<card title="find">
<do type="accept" label="go">
<go href="visalle.php " method="post">
<postfield name="bynavn" value="$(bynavn)"/>
</go>
</do>
<p>
Byens-kvarterets navn: <input name="bynavn"/>
</p>
</card>
</wml>
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 16:26 #1
<ole>

Mon ikke det er et PHP-problem? Kald variablen noget uden parentes ... så kører det sikkert fint  ;o)

Hvad i alverden ville du egentlig bruge parentesen til?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 16:27 #2
.... og det var i øvrigt et svar  :)
Avatar billede rab Nybegynder
09. april 2003 - 16:30 #3
Så vidt jeg ved skrives en varabel som "$(bynavn)" i wml og det andet virker ikke
Avatar billede rab Nybegynder
09. april 2003 - 16:37 #4
varabel = variabel
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 17:04 #5
Ikke desto mindre kan du ikke have en variabel i PHP, der hedder $(bynavn). Skriver du:
  echo "$(bynavn)";
Skal PHP skrive $(bynavn) ... alt er, som det skal være. Har du prøvet at skrive:
  echo $bynavn;

Jeg har ingen forstand på WML - men i PHP er parenteser i variabel-navne forbudte.
/mvh
Avatar billede xtr0 Nybegynder
09. april 2003 - 17:09 #6
Med php kan der da godt være "" i variabler?
eks:
<?php
$variabel = 'lol';
echo"$variabel";
?>
var det, det du mente olebole?
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 17:16 #7
Nej, du taler om gåseøjne - jeg taler om parenteser. Desuden kan du ikke have gåseøjne _i_ variabler, men _omkring_ variabler i PHP  ;o)
/mvh
Avatar billede janegil Nybegynder
09. april 2003 - 17:33 #8
Du kan ikke sette en PHP-variabel, og bruke den som en WML-valiabel?

For å sette en WML-variabel, kan du bruke setvar-elementet, se 10.3.4 i http://www1.wapforum.org/tech/terms.asp?doc=WAP-191-WML-20000219-a.pdf.

Så kan du naturligvis bruke en PHP-variabel for å gi value-attributtet i setvarelementet.

Men først og fremst skal du finne ut av om det egentlig er serverside (php) eller klientside (wml) varibale du vil bruke.
Avatar billede janegil Nybegynder
09. april 2003 - 17:41 #9
Jeg tøyser, det finnes alternativer til setvar. Og du tøyser, du kan ikke bruke PHP til å debugge WML-variable.

Mon ikke problemet er at du setter varibalen med et input-element som ligger langt unna postfield-elementet? Jeg kunne forestille meg at input bør ligge inne i den do (eller go) som inneholder postfield?
Avatar billede rab Nybegynder
10. april 2003 - 18:28 #10
Det jeg går ud fra er denne artikel:
http://www.phpbuilder.com/columns/baravalle20010221.php3?print_mode=1
Hvis det kan hjælpe.
Avatar billede rab Nybegynder
09. maj 2003 - 16:09 #11
jeg lukker....