Avatar billede weblock Nybegynder
09. april 2003 - 15:40 Der er 2 kommentarer

Omskrivning af SQL sætning

Denne SQL-sætning skulle virke i MySQL 4.1, men det webhotel jeg har adgang til kører kun version 4.0, hvor denne sætning ikke er understøttet, så er der en smart fætter herinde, der kan finde ud af at omskrive den til et eller andet der virker i v4.0?

select * from plante where id not in (select plante_id from kategori_plante_rel where kategori_plante_rel.kategori_id = 205)
Avatar billede proaccess Nybegynder
09. april 2003 - 15:43 #1
Prøv med:

SELECT plante.*, kategori_plante_rel.kategori_id
FROM plante LEFT JOIN kategori_plante_rel ON plante.id=kategori_plante_rel.plante_id
WHERE kategori_plante_rel.kategori_id <> 205
Avatar billede weblock Nybegynder
09. april 2003 - 15:51 #2
Desværre - har også selv prøvet med noget der ligner den der.
I plante tabellen er 4 planter
I kategori_plante_rel er der 2 records der passer til det i not in (....) - altså skal det ende med, at jeg får de 2 andre records i plante tabellen ud.
Med din sætning får jeg sjovt nok 3 planter ud, hvoraf den ene ikke burde komme.