Avatar billede hairball Nybegynder
09. april 2003 - 13:27 Der er 7 kommentarer

Thumbnail

Jeg har brug for at lave en thumbnail af et JPG men bruger man bare copyimageresize (eller hvad den hedder) så bliver resultatet vildt grimt .. der findes så et alternativ der hedder copyimageresample men det understøttes kun af GD2.0 som man ikke kan regne med er på ens webhotel .. tror jeg

Hvad gør jeg ?
Avatar billede andy Nybegynder
09. april 2003 - 13:28 #1
Avatar billede avminarm Juniormester
09. april 2003 - 13:38 #2
hvis din udbyder ikke understøtter GD 2.0 - så skift - det er simpelthen for ringe ;o) her er en funktion der danner en thumbnail (fra en database)

$height = 200;
  $width = 200;

  $picid=addslashes($_GET['id']);

  $result=mysql_query("select billede from billede where id='$picid'") or die (mysql_error());
  while($row = mysql_fetch_array($result)){
  header('Content-Type: image/jpeg');

  $src_img = imagecreatefromstring($row['billede']);
  $dst_img = imagecreatetruecolor($width, $height);
  imagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0,0,0,0, $width,$height, imagesx($src_img), imagesy($src_img));
  imagejpeg($dst_img);
  }
Avatar billede hairball Nybegynder
09. april 2003 - 15:19 #3
andy, nu har man jo ikke ligefrem rettigheder til at installere noget software på et webhotel
Avatar billede andy Nybegynder
09. april 2003 - 23:07 #4
Nope, men kunne tænkes de havde det installeret :)
Avatar billede avminarm Juniormester
25. april 2003 - 15:29 #5
Lukketid?
Avatar billede lrd Nybegynder
16. maj 2003 - 18:17 #6
Avatar billede avminarm Juniormester
17. maj 2003 - 22:34 #7
TRIST med den slags brugere ;o(