Avatar billede hx622web Nybegynder
08. april 2003 - 23:34 Der er 15 kommentarer

Fjerne Kilde-menupunktet i Internet Explorer

Hej

Kender nogen for øvrigt metoden/koden til at fjerne "Kilde" punktet i Internet Explore menuen "Vis"??

/HX622WEB ;-)
Avatar billede grunken Nybegynder
08. april 2003 - 23:37 #1
nopes, det kan man sku ikke fra en html side :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 23:39 #2
Dette kan ikke lade sig gøre, Jeg har set talrige forskellige forsøg på at skjule kildekoden for brugeren. Aldrig noger rigtig succesfuld.

Du kan selvfølgelig lave siderne fuldstendig dynamiske, så de genereres af ASP eller PHP, dermed køre koden på serveren og brugeren ser kun den resulterende html, men skjule denne kan, mig bekendt, ikke lade sig gøre.
Avatar billede dmcn Praktikant
08. april 2003 - 23:39 #3
Og heldigvis, da. ;)
Avatar billede hx622web Nybegynder
08. april 2003 - 23:45 #4
Jeg ved det kan lade sig gøre at fjerne menupunktet fuldstændigt når folk ser ens side. Har set det engang, men kan selvfølgelig ikke huske hvilken side det var på. Men enig det er MEGET sjældent set...
Avatar billede dmcn Praktikant
08. april 2003 - 23:47 #5
Nej, det kan det ikke. I så fald skal du have fat i noget scripting, der direkte ændrer hvordan brugerens browser opfører sig, hvilket betyder at de første skal acceptere 17 forskellige security-warnings osv. Det tror jeg næppe du får dem til. Ydermere vil hele dit site stadig ligge i deres temp internet files.
Kort sagt, brug din energi på noget andet.
Avatar billede the_onedk Nybegynder
08. april 2003 - 23:48 #6
det kan ikke lade sig gøre for så kan explore eller andre programmer ikke lave siden ud fra noget (OG DET SKAL DEN)
Avatar billede raffar Juniormester
08. april 2003 - 23:51 #7
Det beste du kan gøre er at beuge denne:

<script language=JavaScript>
<!--

var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>
Avatar billede the_onedk Nybegynder
09. april 2003 - 00:04 #8
du kan også prøve at åbne en ny side uden toolbar eller menubar

<script>
New=window.open("filnavn.htm","new","toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,width=520,height=500");
</script>

som så åbner filnavn.htm hvor du så skal sætte flg. ind i for at undgå højreklik også vis kilde.

<script language="Javascript">

var ErrMsg = "Den går ikke lav dit eget ";

  function disableRightClick(btnClick)
  {
    if (navigator.appName == "Netscape" && btnClick.which == 3) // check for netscape and right click
    {
      alert(ErrMsg);
      return false;
    }
    else if (navigator.appName =="Microsoft Internet Explorer" && event.button == 2)  // for IE and Right Click
    {
      alert(ErrMsg);
      return false;
    }
document.onmousedown = disableRightClick;
</script>

Dette vil ikke stoppe alle, men de fleste kan ikke lige gennemskue den.
MEN der er nok nok nogen der ikke kan lade være aligevel (hvis man ved det er den ikke svær at omgå)
Avatar billede dmcn Praktikant
09. april 2003 - 00:07 #9
the_onedk : Og hvad sker der så når jeg trykket ctrl + n i popupvinduet?

Ydermere løser ingen af de her forslag "problemet" med temporary internet files. *Alle* besøgte sites' kilde vil ligge frit tilgængeligt i denne mappe, lige til at åbne i ens favoriteditor.

Indse det, der er ingen løsning, og hvis der var, ville halvdelen af personerne herinde ikke kende en brik til HTML.
Avatar billede the_onedk Nybegynder
09. april 2003 - 00:09 #10
Jeg tror ikke at han kan hindre alle, som jeg skriver, og som jeg skrev tidligere, MEN DE FLESTE ANER INTET, jo du og en del andre, MEN IKKE DE FLESTE
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 01:02 #11
<ole>

the_onedk >> Kan du ikke få dine små, fedtede forben ind til kroppen og undlade dit infantile råberi? Det næste bliver vel, man får kastet en gul badeand i nakken.

hx622web >> Citat fra http://www.eksperten.dk/spm/338363 :
  "Jeg kan hvad jeg vil, helt selv! Know how er ikke et problem... Jeg arbejder for Danmarks største Internet og Webudbyder."

*ROTFLMAOOOOooooooooo*

Knowhow er ikke noget problem ... ikke desto mindre stiller du spørgsmål, de fleste, der lige er nået forbi det totale n00b-stadie, kunne svare dig på  :D

Du kan naturligvis ikke disable menupunkter i en browser.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 03:02 #12
the_onedk >> Hvad skulle dit script i øvrigt hjælpe? Man kan jo bare bruge NS - så kan man da sagtens bruge kontekst-menuen  :)
Avatar billede mccookie Seniormester
09. april 2003 - 09:21 #13
622 Mbit forbindelse det er noget der rykker eller ??
Avatar billede mccookie Seniormester
09. april 2003 - 09:27 #14
Et eller andet sted................
Hvordan kan simpel HTML være så hemmeligt???

Tja, et af eksperternes principer er vel næsten af dele lidt ud af ens kreationer til ny inspiration ;o)
Avatar billede andy Nybegynder
09. april 2003 - 11:35 #15
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E7877F67-C447-4873-B1B0-21F0626A6329&displaylang=en

Print din html med javascript og encode dit js script med ovenstående program.
Bemærk at der dog findes en (dog ikke officiel) decoder..... :)