Avatar billede jaloviking Nybegynder
08. april 2003 - 21:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

forhindre højreklik

Jeg plejer med held at kunne indsætte nedenstående:
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
function click()
{
if (event.button==2)
{
alert('Kontakt websmeden, hvis du ønsker at gøre brug af elementer fra vores side')
}
document.onmousedown=click
</SCRIPT>

Men på de nye sider virker det ikke, måske fordi der er flere andre scripts....
Findes der andre muligheder?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
08. april 2003 - 21:49 #1
HVORFOR ?
Det holder ikke i længden alligevel.
Avatar billede dmcn Praktikant
08. april 2003 - 21:49 #2
Andre muligheder? At lade være, evt.?
Avatar billede cyigen Nybegynder
08. april 2003 - 21:50 #3
<body onmousedown="if(event.button==2)alert('Kontakt websmeden, hvis du ønsker at gøre brug af elementer fra vores side');">
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. april 2003 - 21:54 #4
Uanset hvilket scriptet du ligger ind, vil man altid kunne komme til de samme funktioner på en anden måde f.eks. igennem vis -> kilde
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
08. april 2003 - 22:43 #5
øhhhmmmm har en der TOTALT LAMMER DET DER MED KOPIRING ! (den dur nok)

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript"><!--
// ***********************************************
// AUTHOR: www.CGISCRIPT.NET, LLC
// URL: http://www.cgiscript.net
// Use the script, just leave this message intact.
// Download your FREE CGI/Perl Scripts today!
// ( http://www.cgiscript.net/scripts.htm )
// ***********************************************
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
var EnableRightClick = 0;
if(isNS)
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP);
function mischandler(){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  else {return false; }
}
function mousehandler(e){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  var myevent = (isNS) ? e : event;
  var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
  if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
}
function keyhandler(e) {
  var myevent = (isNS) ? e : window.event;
  if (myevent.keyCode==96)
    EnableRightClick = 1;
  return;
}
document.oncontextmenu = mischandler;
document.onkeypress = keyhandler;
document.onmousedown = mousehandler;
document.onmouseup = mousehandler;
//-->
</script>
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
08. april 2003 - 22:44 #6
<SCRIPT LANGUAGE="Javascript"><!--
// ***********************************************
// AUTHOR: www.CGISCRIPT.NET, LLC
// URL: http://www.cgiscript.net
// Use the script, just leave this message intact.
// Download your FREE CGI/Perl Scripts today!
// ( http://www.cgiscript.net/scripts.htm )
// ***********************************************
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
var EnableRightClick = 0;
if(isNS)
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP);
function mischandler(){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  else {return false; }
}
function mousehandler(e){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  var myevent = (isNS) ? e : event;
  var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
  if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
}
function keyhandler(e) {
  var myevent = (isNS) ? e : window.event;
  if (myevent.keyCode==96)
    EnableRightClick = 1;
  return;
}
document.oncontextmenu = mischandler;
document.onkeypress = keyhandler;
document.onmousedown = mousehandler;
document.onmouseup = mousehandler;
//-->
</script>
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
08. april 2003 - 22:45 #7
HE HE............. sådan
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 00:21 #8
<ole>

starboy_dk >> Hvad skulle det sikre? Jeg kan nappe alle dine billeder - al din tekst ... hvad somhelst. Jeg behøver ikke engang bruge min højre musetast  :)

1. Hvad jeg har set i min browser, ligger allerede på min maskine.
2. Jeg kan slå JS fra.
3. Jeg kan vælge 'Save As...' fra File-menuen.
osv ... osv ...

Du kan ikke sikre noget, der vises på WWW. Enhver n00b kan hente indholdet af en side på få sekunder - helt uden problemer.

At forhindre højreklik er en sikker måde at holde folk væk fra ens site på.
De fleste brugere bliver - med rette - hamrende sure, hvis man 'stjæler' deres ejendom .... nemlig deres browsers funktionaliteter. Det er noget, almindelig høflighed burde byde én at holde sig langt væk fra. Ikke mindst, når det ikke duer alligevel.

/mvh
</bole>
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
09. april 2003 - 14:57 #9
hvis du indsætter den rigtigt..... kan du ikke MARKERE TEKSTEN eller HØJREKLIKKE og du kan heller ik GEMME teksten !
Avatar billede hsg Nybegynder
09. april 2003 - 15:02 #10
Øhm der må være noget jeg ikke helt forstår.
Har lige prøvet at anvende det vedlagte (starboy_dk) script
og ja. Kan ikke anvende højre musetast.
Men "vis kilde" er jo stadig åben ?
Avatar billede dmcn Praktikant
09. april 2003 - 15:04 #11
Ja, og det vil den altid være. Det er umuligt at gøre hvad du prøver på, som olebole vist også har forklaret ganske grundigt.
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 15:19 #12
Jeg kan da sagtens markere teksten - og taste 'Ctrl+C'. Så er det fløjtende ligegyldigt, hvormeget starboy_dk ellers puster sig op og råber - det lille pus  :D

Desuden kan jeg blot trække ethvert billede over i et tomt browservindue - og gemme det derfra ... hvor svært kan det være?

Det _er_ kun newbies, der spilder deres tid med den slags håbløse forsøg på at 'sikre' noget (og som oftest noget, ingen andre end de selv har interesse i).
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
09. april 2003 - 20:32 #13
prøv at gå ind på min side .......

http://home1.stofanet.dk/rasmussen-lund/hey.htm

og prøv så at gemme !
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2003 - 00:06 #14
*ROTFLMAO* Der _er_ zq ikke noget som påståelige newbies  :D

1. Jeg bliver som det første modtaget af en JavaScript-fejl, fordi du kalder en ikke eksisterende funktion.

2. Du beder mig om at kopiere .... men hvad skal jeg kopiere? Der er en overskrift, en mail-adresse og 5 links, der øjensynligt ligger og skjuler noget andet, fordi du ikke kan finde ud af det mest elementære HTML/CSS/JS. Jeg har ingen somhelst problemer med at kopiere tekst ... det _har_ jeg jo forklaret dig. Hvad er det du vil opnå?

3. Der er få, spredte huller mellem fejlene på din side. At den overhovedet kan vises i en browser, må undre enhver, der ved det første om kodning til WWW.

Det er slamkode af allerværste slags - og hvis du overhovedet kunne kode blot en smule, ville du holde armene lidt tættere til kroppen og ikke gøre dig selv totalt til grin ved at kæfte op og poste et link til sådan engang crap.
Jeg ved det fordi, jeg har en kopi af din 'ikke-kopierbare' side liggende på mit skrivebord.

Det eneste, du har opnået er at miste enhver respekt for dine evner ... de ligger afgjort _ikke_ indenfor dette område. Det har du skåret ud for hele Eksperten i tomme-tykt pap ... og samtidig bukket det i meterhøjt, klartlysende neonrør.

Jeg har intet imod amatører. Ordet 'amatør' kommer af 'con amore' - hvilket betyder 'med kærlighed' eller 'af kærlighed til' ... ogg det er al respekt værd.
Problemet opstår først, når du i din enfoldige påståelighed forsøger at føre dig frem, somom du ved noget om WWW-kodning ... samtidig med at din kode nærmest ligner noget, der er skrevet af had til teknologien.

Hvis du ønsker at fremstå som en påståelig klovn, må jeg erkende, du er god ... rigtig god.
Er det ikke dit ønske, vil jeg mene, det er på høje tid, du stikker piben ind og holder lav profil  ;o)
Avatar billede skwat Praktikant
10. april 2003 - 00:10 #15
her er kilden til din side
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage Express 2.0">
<title>HEY !</title>
<bgsound src="AudioTrack_05.wav" loop="1">
<layer id="divStayTopLeft">
<!--EDIT BELOW CODE TO YOUR OWN MENU-->
<style>
<!--

<style>
<noscript>
</head>

<body
background="../../../All%20Users/Dokumenter/Billeder/Billedeksempler/pic.gif"
bgcolor="#000000" text="#FF0000" link="#0000FF" vlink="#FFFF00"
alink="#FFFFFF">
</body>
</html>
-->
<!-- Style Sheet Code by: www.CGISCRIPT.NET, LLC -->
<style type="text/css">
<!--
.Welcome {
background-color: 200000;
border-color: 000000;
border-style: double;
border-width: 1;
color: 200020;
font-size: 16pt;
font-family: fantasy;
font-weight: bold;
}
-->
</style>
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<STYLE>
<!--
A.ssmItems:link        {color:black;text-decoration:none;}
A.ssmItems:hover    {color:black;text-decoration:none;}
A.ssmItems:active    {color:black;text-decoration:none;}
A.ssmItems:visited    {color:black;text-decoration:none;}
//-->
</STYLE>
<layer id="divStayTopLeft">
<!--EDIT BELOW CODE TO YOUR OWN MENU-->
</head>

<body bgcolor="#000000" text="#FFFFFF" link="#FFFFFF"
bgproperties="fixed" onload="scrolltekst(100)"
onload="setTimeout(window.close, 3000)">

<p align="center"><font size="7" face="MATTEROFFACT"><em><strong>Velkommen
Til Denne Side</strong></em></font></p>

<p align="center"><a
href="MAILTO:stofa@jubiimail.dk?CC=stofa@jubiimail,dk Send En Mail&amp;BCC=just ComE ON&amp;SUBJECT=mail mig her&amp;BODY=mail mig her"><font
face="Pepita MT">MAIL ME HERE !</font></a><font face="Pepita MT">
</font></p>

<p align="center">&nbsp;</p>
<script>
if (!document.layers)
document.write('<div id="divStayTopLeft" style="position:absolute">')
</script>

<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="130">
    <tr>
        <td width="100%" bgcolor="#000000"><p align="center"><font
        size="4"><b>SupeR LinkZ</b></font></p>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="100%" bgcolor="#000000"><p align="left"><a
        href="http://www.card4fun.dk">card4fun</a><br>
        <a href="http://www.coolcity.dk">coolcity</a><br>
        <a href="http://www.fairly.webbyen.dk">fairly webbyen</a><br>
        <a href="http://www.dynamicdrive.com">dynamicdrive</a><br>
        <a href="http://www.shockplay.com">shockplay</a></p>
        </td>
        <td><a href="http://www.eksperten.dk"></a><br>
        </td>
    </tr>
</table>
<!--END OF EDIT--></layer><script type="text/javascript">

/*
Floating Menu script-  Roy Whittle (http://www.javascript-fx.com/)
Script featured on/available at http://www.dynamicdrive.com/
This notice must stay intact for use
*/

//Enter "frombottom" or "fromtop"
var verticalpos="frombottom"

if (!document.layers)
document.write('</div>')

function JSFX_FloatTopDiv()
{
    var startX = 3,
    startY = 150;
    var ns = (navigator.appName.indexOf("Netscape") != -1);
    var d = document;
    function ml(id)
    {
        var el=d.getElementById?d.getElementById(id):d.all?d.all[id]:d.layers[id];
        if(d.layers)el.style=el;
        el.sP=function(x,y){this.style.left=x;this.style.top=y;};
        el.x = startX;
        if (verticalpos=="fromtop")
        el.y = startY;
        else{
        el.y = ns ? pageYOffset + innerHeight : document.body.scrollTop + document.body.clientHeight;
        el.y -= startY;
        }
        return el;
    }
    window.stayTopLeft=function()
    {
        if (verticalpos=="fromtop"){
        var pY = ns ? pageYOffset : document.body.scrollTop;
        ftlObj.y += (pY + startY - ftlObj.y)/8;
        }
        else{
        var pY = ns ? pageYOffset + innerHeight : document.body.scrollTop + document.body.clientHeight;
        ftlObj.y += (pY - startY - ftlObj.y)/8;
        }
        ftlObj.sP(ftlObj.x, ftlObj.y);
        setTimeout("stayTopLeft()", 10);
    }
    ftlObj = ml("divStayTopLeft");
    stayTopLeft();
}
JSFX_FloatTopDiv();
</script>

<p>&nbsp;</p>

<p>her kommer nyhederne.<br>
<br>
</p>
<script language="Javascript"><!--
// ***********************************************
// AUTHOR: www.CGISCRIPT.NET, LLC
// URL: http://www.cgiscript.net
// Use the script, just leave this message intact.
// Download your FREE CGI/Perl Scripts today!
// ( http://www.cgiscript.net/scripts.htm )
// ***********************************************
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
var EnableRightClick = 0;
if(isNS)
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP);
function mischandler(){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  else {return false; }
}
function mousehandler(e){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  var myevent = (isNS) ? e : event;
  var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
  if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
}
function keyhandler(e) {
  var myevent = (isNS) ? e : window.event;
  if (myevent.keyCode==96)
    EnableRightClick = 1;
  return;
}
document.oncontextmenu = mischandler;
document.onkeypress = keyhandler;
document.onmousedown = mousehandler;
document.onmouseup = mousehandler;
//-->
</script>
</body>
</html>
Avatar billede skwat Praktikant
10. april 2003 - 00:11 #16
her er teksten
Velkommen Til Denne Side

MAIL ME HERE !

SupeR LinkZ

card4fun
coolcity
fairly webbyen
dynamicdrive
shockplay

her kommer nyhederne.
Avatar billede skwat Praktikant
10. april 2003 - 00:13 #17
ret din script fejl, eller lad være med at bruge dem
lad være med at være påståelig

Der findes kun en måde at sikre sin kilde, og det er ved at lade være med at uploade den til noget site
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
12. april 2003 - 09:07 #18
"olebole" du behøver ik at være så OND jeg er 11 år og er lige startet på min egen HjemmeSide så du kan sku da ik forvente at jeg skulle kende til "www_kodning" eller sådan noget og jeg har også svært ved overhovedet at finde en ordentlig MENU til min side ........ !
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2003 - 12:40 #19
starboy_dk >> Så må du lære, at behandle dig selv og din fremtoning lidt bedre.
At skrive med store bogstaver på nettet, svarer til at råbe ad folk ... det vil du få verbale øretæver for overalt. Både på nettet og udenfor.

Hvis du lige er begyndt på HTML-kodning, ved du også, du ikke er 'verdensmester' - så skal du lade være med at spille 'verdensmester' og være ualmindelig påståelig og råbe ad folk, der faktisk ved, hvad de taler om.

Hvor gammel du er, er jeg fløjtende ligeglad med. Du har logget ind på et vidensudvekslings site ... ikke en SFO. Så er det uden betydning, du er halvt så gammel som gennemsnittet af brugerne.
Jeg er nok mindst dobbelt så gammel som gennemsnittet, men forventer ikke, der er nogen, der kommer løbende med en stok eller et sugerør til grønkålssuppen - eller på anden måde tager specialhensyn til 'dinoen'.

Der skal naturligvis være plads til alle - men din opførsel lægger ikke op til, at der bliver gjort plads til dig.

Hvis du gerne vil være med i udvekslingen af idéer og løsninger - og det kan jeg sagtens forstå, hvis du vil (jeg har faktisk selv en datter på din alder) - så kom med et forslag og spørg, om det er noget, der kan bruges. Så vil dit indlæg blive modtaget på en helt anden måde. Med tiden vil din viden blive større og du kan udtale dig med større vægt og sikkerhed.
Med den opførsel du har lagt for dagen i dette spørgsmål, har du selv inviteret øretæverne.

Lad os lægge dette spørgsmål bag os - og lad os så mødes på en mere fornuftig måde i kommende spørgsmål  ;o)
/mvh
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
15. april 2003 - 18:39 #20
Prøv
<body oncontextmenu="return false">