Avatar billede janus_007 Nybegynder
08. april 2003 - 18:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Export MSSQL til Oracle ??

Jeg har oprettet et DTS-job i MSSQL, en OLEDB connection til MSSQL og en OLEDB til Oracle, herefter har jeg forsøgt at eksportere en tabel til Oracle. Connectionen er testet succesfuldt.
Selve jobbet viser korrekte antal poster overført til min Oracle DB. Og hvis jeg laver en SELECT * FROM user_tables; i Oracle, kan jeg også se at tabellen er der!! - Men så snart jeg vil lave en select for jeg at vide at den ikke eksisterer ??
Jeg kan heller ikke droppe den eller noget. Skal der gøres noget ekstraordinært ?? Og hvad ??
Avatar billede lap Nybegynder
08. april 2003 - 19:41 #1
Jeg tror det er et spørgsmål om tabelnavn - store og små bogstaver.

prøv: select * from "user_tables;
Avatar billede lap Nybegynder
08. april 2003 - 19:41 #2
UPS: select * from "user_tables";
Avatar billede degn Nybegynder
08. april 2003 - 20:36 #3
er det ikke fordi du skal prefixe med brugernavn
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. april 2003 - 00:04 #4
Jeg kan jo godt lave selects fra andre tabeller som jeg har lavet vha. create table...
Det skal lige siges at når jeg laver en create table, så bliver tabelnavnet altid med stort, ligegyldigt hvordan jeg skriver det. Hvorimod det som jeg eksporterer kommer til at stå med både ucase og lcase (som det ser ud fra MSSQL).
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. april 2003 - 00:20 #5
Det var fordi jeg skulle lave de rigtige transformations. Oracle kan åbenbart ikke acceptere lcase ?? . hmm

point for hint til lap :O)
Avatar billede superdata Nybegynder
09. april 2003 - 09:03 #6
Hej!, husk at oracle har table navne med skema.tablenavn,
dvs. user_tables hedder sys.user_tables.
Check om den bruger du logger ind med har ret til at alle data,
dvs select_all.

håber det hjælper!
Avatar billede lap Nybegynder
09. april 2003 - 20:29 #7
Faktisk kan oracle godt klare tabelnavne med lowercase, men så er man nødt til at sætte "" rundt om - et gammelkendt problem.

Derfor er det nemmest at sikre, at tabelnavne altid er med STORE bogstaver :-) - forresten oplevede jeg dette problem for første gang - for ca. 6-8 år siden - på oracle -6 stykker :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. april 2003 - 20:56 #8
Ja jeg fandt også ud af at man kunne klare det med " , for jeg havde jo eksporteret nogle tabeller som jeg hverken kunne droppe eller selecte fra haha...
:O)