Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. april 2003 - 14:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan undgår man forslag til input felter?

Jeg er i gang med en større applikation, hvor man taster et væld af oplysninger ind. Der er selvf. mange input felter. Det er så meget irriterende at hver gang man retter i et felt, at alle de andre ting man har tastet ind i et felt af samme navn kommer frem. Kan man slå det fra på siden, eller på feltet? Jeg er godt klar over at det forsvinder hvis jeg giver feltet et nyt navn hver gang, men så får jeg problemer med min database.
Kan evt ses på http://www.mucdesign.dk/taget/geometri.asp
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2003 - 14:37 #1
jeg ser dem ikke og det er fordi det er noget windows indeholder.. jeg har så slået dem fra... men jeg tror sgu ikke du kan forhindre det via js
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. april 2003 - 14:41 #2
Jeg har dem slået til, bla fordi jeg har en lang email adresse. Jeg tror mange har dem slået til. Men det er da lidt frustrerende, hvis det ikke er noget man kan styre fra side til side.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2003 - 17:49 #3
Det kan skam lade sig gøre:

<input type="text" name="felt" autocomplete="off">

http://www.htmlcodetutorial.com/quicklist.html
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2003 - 18:06 #4
smarties :0)
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2003 - 00:27 #5
<ole>

Du kan også skrive:
  <input type="text" name="gnuknurhaarskroellejernsopvarmerledning">  :D

Autocomplete foreslår dig kun de ord, du tidligere måtte have indtastet i et felt med samme navn  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede ras2000 Nybegynder
09. april 2003 - 09:13 #6
Tak skal du ha, phoenixv. Så vidt jeg kan se, er der ingen måde at sætte det i css, det er da lidt sært. Men det virker jo fint. Lægger du ikke et svar?
Ole, jeg skrev i spørgsmålet at jeg godt var klar over at man kunne skifte navnet på feltet, men det skulle jo så skiftes hver gang man gik ind på siden, og det er jo ikke så praktisk.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 13:29 #7
Ja, det er lidt ærgerligt, at det ikke kan gøres med CSS. Men autofuldførelse er jo heller ikke så meget et spørgsmål om formatering som funktionalitet.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
09. april 2003 - 14:35 #8
Næ, det kan du have ret i. Men de fleste ting kan jo alligevel sættes der. Og det ville jo gøre det meget nemmere for mig, så kunne jeg bare tilføje to små ord i mit style sheet, i stedet for at skulle ind på samtlige sider, og ændre det.
Men tak for svaret!