Avatar billede joker123 Nybegynder
08. april 2003 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CGI mailform...styret output til email modtager

I følgende skript vil jeg gerne styre outputtet til mailmodtageren. Hvordan gør jeg det?

Nuværende situation: Outputtet ændre rækkefølge alt efter hvilke felter der udfyldes og hvilke "checkboxe" der klikkes på.

Eksempel Nuværende produkt af skript:
Firma: Prøve
Kontaktperson: Madsen
Tekst: prøve
Adresse: Niels Bohrsvej 2
Send: Send
Transport+til+Vingsted: JA TAK
fromaddress: webmaster@aj-fodbold.dk
Telefon: 75757575
Bynavn: 8722 Hedensted
Antal+deltagere: 2
Fax: 75757575
Email: dspannernet@hotmail.com

Her vil jeg så bestemme i hvilken rækkefølge oplysningerne skal komme.

<html>
<head>
<title>formmail</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#0068B0">
<p>&nbsp;</p>
<p align="center">&nbsp;</p>
<FORM METHOD="POST" ACTION="http://scripts.abusiness.dk/formmail.pl">

<input type=hidden name=recipient value="test@aj-fodbold.dk">
<input type=hidden name=subject value="Tilmeldning til julefrokost 2003">
<input type=hidden name=redirect value="http://www.aj-fodbold.dk/tak.htm">
<input type=hidden name=fromaddress value="webmaster@aj-fodbold.dk">
<input type="hidden" name="return_link_url" value="http://www.aj-fodbold.dk/tak.htm">

<div align="center"><center><table
    border="0">
        <tr>

          <td>
            <h2 align="center"><strong><font face="verdana" size="4" color="#FFFFFF">Jeg
              vil gerne forudbestille billetter til Julefrokosten i Vingsted,<br>
              </font></strong><strong><font face="verdana" size="4" color="#FFFFFF">l&oslash;rdag
              den 6 december 2003.</font></strong></h2>
            </td>
        </tr>
    </table>
    </center></div><div align="center"><center>
      <table border="0" width="35%">
        <tr>
          <td width="95%">
            <h3 align="left"><font face="verdana" size="3" color="#FFFFFF">
              <input type="checkbox" name="Transport til Vingsted"
            value="JA TAK">
              Bustransport &oslash;nskes til Vingsted</font></h3>
          </td>
          <td rowspan="2" width="5%">&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="95%">
            <h3 align="left"><font face="verdana" size="3" color="#FFFFFF">
              <input type="checkbox" name="Transport fra Vingsted"
            value="JA TAK">
              Bustransport &oslash;nskes fra Vingsted</font></h3>
          </td>
        </tr>
      </table>
    </center></div><div align="center"><center>
      <table border="0">
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Firmanavn .........
              </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="35"
            name="Firma">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Kontaktperson ..
              </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="35"
            name="Kontaktperson">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Adresse..............
              </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="35"
            name="Adresse">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Postnr. / by .......
              </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="35"
            name="Bynavn">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Telefon .............
              </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="11"
            name="Telefon">
              &nbsp;Fax ..........
              <input type="text"
            size="11" name="Fax">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Antal deltagere
              .. </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="35"
            name="Antal deltagere">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">E-mail adresse ..
              </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2">
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
              <input type="text" size="35"
            name="Email">
              </font></h3>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <h3><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">Evt. kommentar </font></h3>
          </td>
          <td colspan="2"> <font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">
            <textarea name="Tekst" rows="2"
            cols="30"></textarea>
            </font></td>
        </tr>
      </table>
    </center></div><div align="center"><center><table border="0">
        <tr>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="10">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="10">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="53"><font color="#FFFFFF">
<input
            type="submit" name="Send" value="Send"></font></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td width="0">
<h3>&nbsp;</h3></td>

          <td align="center" width="72"><font color="#FFFFFF">
<input
            type="reset" name="Slet" value=" Slet alt "></font></td>
        </tr>
    </table>
    </center></div>
</form>
</body>

</html>
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. april 2003 - 11:20 #1
Standard form plejer at have en hidden field med ORDER, hvor du kan sætte dine felter i rigtig rækkefølge.

Jeg ved ikke om den ligner denne:
http://www.scriptarchive.com/formmail.html

Men prøv med
<input type="hidden" name="sort" value="order:Transport til Vingsted, Transport fra Vingsted .... osv">

Feltnavnene skal være præcise - ellers virker det ikke.
Avatar billede cdc Novice
08. april 2003 - 11:32 #2
Her lidt info. på de forskellige muligheder med en fommail: http://www.netsite.dk/support-formmail.html
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. april 2003 - 12:02 #3
Ja, det er fuldstændig det samme, som jeg foreslog.
Avatar billede joker123 Nybegynder
09. april 2003 - 22:58 #4
Hej Claus

Det var lige det jeg havde brug for...Takker! Du var hurtigst og får derfor de 200.

Hilsen

Joker
Avatar billede cdc Novice
09. april 2003 - 23:00 #5
clausjul--> var bare en kommentar, samt på dansk