Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 10:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

send email via .net

Hejsa

Jeg før følgende fejl:

"Send vha."-konfigurationsværdien er ugyldig.

og jeg har følgende kode:

<%@ Import Namespace="System.Web.Mail" %>

  Dim objMailMessage As MailMessage

  Sub button_click(sender As Object, e As EventArgs)
    objMailMessage = new MailMessage
    objMailMessage.From    = "kontakt@kiwie.dk"
    objMailMessage.To      = "kontakt@kiwie.dk"
    objMailMessage.Subject = "test"
    objMailMessage.Body    = "ssdfsdf"

    SmtpMail.Send(objMailMessage)

    lblMail_done.Text = "<font color='red'><b>E-mail er sendt.</b></font><br><br>"
  End Sub

Hvad er der galt ???

Jeg bruger IIS men måske det er noget med den smtp service deri som er forkert opsat.
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. april 2003 - 10:48 #1
Har du i IIS-konfiguration for virtual SMTP-server defineret rettigheder til at sende SMTP-mails? Prøv at tillade SMTP at sende via 127.0.0.1 (local) - men hvis du er på fx. TDC bredbånd, så kan du sandsynligvis ikke sende SMTP fra din maskine - brug pasmtp.tele.dk som SMTP-server.
Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 10:57 #2
kan du uddybe lidt hvordan disse rettigheder sættes op?
Avatar billede mjohansen Nybegynder
08. april 2003 - 11:10 #3
Har du husket at sætte SmtpMail.SmtpServer = adresse/navn på din udgående mailserver?
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. april 2003 - 11:12 #4
Gå ind på kontrol panel og vælg administration (administrative tools) - klik på internet information services. Collapse mappen din pc - og der skulle være en Default virtual SMTP-server - højreklik på den og vælg egenskaber. Vælg fanen "Adgang/Access" og derefter Relay. Der skal du tilføje 127.0.0.1. Prøv at se om det virker.
Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 11:12 #5
mjohansen < i koden ? Jeg kan ikke se nogen steder i .net at man skal gøre sådan.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
08. april 2003 - 11:52 #6
Ja, ellers bruger den din lokale SMTP-server, hvis du har sådan en på maskinen. Skal du bruge en ekstern smtp-server, skal du sætte SmtpMail.SmtpServer før du kan sende.
Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 11:54 #7
mjohansen < altså jeg kan ikke nøjes med den smtp ting der er i IIS jeg skal have en smtp server??? Hvis ja hvilken vil du anbefale ?
Avatar billede mjohansen Nybegynder
08. april 2003 - 12:00 #8
Jo da! Men den skal jo så være sat rigtigt op, så den leverer mail videre.
Nu ved jeg ikke hvad du laver for en site, og om mail skal leveres til en intern mailadresse, eller sendes videre ud på nettet.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
08. april 2003 - 12:01 #9
I øvrigt er den lokale SMTP-server IKKE en POP3-server, men kun en gateway.
Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 12:05 #10
mjohansen < sitet skal sende mail ud på nettet. Men jeg ved ikke hvordan jeg sætter den op. Syns jeg roder lidt rundt i den.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
08. april 2003 - 12:46 #11
OK! Så har du sikkert en standard SMTP-server hos din internetudbyder, ikk?
Brug den!
Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 13:10 #12
mjohansen < men hvordan ser koden så ud i .net ??
Avatar billede mjohansen Nybegynder
08. april 2003 - 13:13 #13
SmtpMail.SmtpServer = "navn eller ip-adresse på smtpserver hos udbyder"
før din SmtpMail.Send
Avatar billede agony3 Nybegynder
08. april 2003 - 14:05 #14
mjohansen < du er en ven :)