Avatar billede wodkaman Nybegynder
07. april 2003 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er min CPU for varm ????

Jeg har lige købt nye Ram og har også installert AIDA 32 et program, hvor man kan se hvor varm ens cpu er, der står min cpu er 65-69 grader varm, men min comp kører uden problemer.
Jeg vil bare vide om den brænder sammen, hvis jeg forsætter på denne måde.

Min cpu er en 1200mhz Amd Athlon Thunderbird
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. april 2003 - 19:58 #1
Nej det gør den ikke, de kan klare op til 90 grader, og medmindre den bliver ustabil, som du skriver den ikke gør, så behøver du ikke gøre noget.
Og AMD thunderbird bliver generalt meget varm.
Avatar billede wodkaman Nybegynder
07. april 2003 - 19:59 #2
hvis den nu bliver ustabil senere hen, hvad gør jeg så
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. april 2003 - 20:02 #3
Hvilken køler har du? Har du selv monteret den? Bruger du kølepasta?
Hvis du har kølepasta på kan du overveje en ny køler, de koster omkring de 200kr.
Avatar billede the_onedk Nybegynder
07. april 2003 - 20:02 #4
Jeg har haft et lign. problem (min var ustabil), jeg havde ikke brugt kølepasta og fik at vide "DET SKAL DU", så det gjorde jeg.
VUPTI 6 grader ned.
Fik senere noget bedre kølepasta af en ven (vistnok med lidt sølv i)
VUPTI 3 grader mere
Avatar billede wodkaman Nybegynder
07. april 2003 - 20:07 #5
Hmm, jeg har købt min comp hos TDC, så jeg ved ik om der er kølepasta, men da den er købt hos TDC burde der være kølepasta,
jeg har en almindelig køler på min cpu, altså en standard
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. april 2003 - 20:09 #6
Okay hvis du har købt den hos TDC så er der nok, men prøv at pille siden af kabinettet og rens blæseren for støv inden i og så vingerne, det fik min til at falde 10 grader.
Avatar billede wodkaman Nybegynder
07. april 2003 - 20:11 #7
ok hvordan skal, jeg fjerne støvet, jeg må jo ikke bruge en støvsuger
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. april 2003 - 20:13 #8
Hvis du kan finde ud af det kan du pille køleren af, og så må du gerne bruge støvsuger. Bare pas meget på hvis du ikke tager bundkortet ud af kabinettet.
Ellers trykluft.
Avatar billede wodkaman Nybegynder
07. april 2003 - 20:15 #9
ok mange tak for hjælpen