Avatar billede htx98i17 Professor
07. april 2003 - 16:21 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Undgå porno mails

Hej

Jeg er ved at være hamrende træt af at modtage pornomails. Mailsene er fra alle mulige personer, så det hjælper ikke noget at tilføje vedkommende til junksenders list. I emnerne står der også altid noget forskelligt. Eksempler:
Y.O.U.N.G......H.A.R.D.C.O.R.E.....M.O.V.I.E.S
Re: Barely angels - real young angels Hz8O
Re: inc-est Se-x Movies

Mange af dem har de "ulovlige ord" sepereret med punktum.

Afsenderne har nogle sindsyge emailadresser, eks.:
5977Inc 2745 [94kbirqyt8ci@charter-stl.com]
Darbus Narbuscle [$young@mail.com]
CumShoebaby6 [cumshoe-baby6p_sx@mail.ru]

Ud fra disse mærkelige afsenderadresser og emner med ens mønstre, kunne man tro at mailsene kommer samme sted fra.

En anden ting er, jeg har oplevet at når nogle mails åbnes, enten ved at dobbeltklikke, eller ved auto-preview, så kommer der yderlige 1 eller 2 pornomails dumpende ind, hvor der står oversat "hey, fangede jeg dig lige online?..."

Og i starten prøvede jeg at remove from mailinglist, men jeg tror sq at den så tilmelder mig igen, eller blot får bekræftet at der er aktivitet på min e-mail-adresse. Det er fa'me noget fusk! p**** irriterende...

Hvad kan jeg gøre for at undgå de her pornomails? Jeg synes jeg får flere og flere. bare idag har jeg fået 6 stk.

Findes der noget smart software?
Det optimale ville være at blive afmeldt den mailingliste, men det lader til at være umuligt.

heelp...
Avatar billede raffar Juniormester
07. april 2003 - 16:25 #1
Skift e-mail adresse og undlad at bruge den nogen steder på nettet. Det er det bedste råd jeg kan give.
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. april 2003 - 16:27 #3
http://www.mailwasher.net/ Denne her skulle være yderst effektiv mod spam mails, jeg har ikke selv prøvet den endnu da jeg ikke får nogen:)
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2003 - 16:28 #4
Du bør også slå html visning fra.

Hvis et preview henter en side via nedenstående tænkte url er det jo nemt for spammeren at se i webserverens log om adressen er i brug eller ej.
http://spam.dk/tilmeld/tilmeld.php?email=din@email.dk&dato=010203
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
07. april 2003 - 16:28 #5
Jeg bruger selv on-line e-mails fremfor min private i stort set alle sammenhæng - på den måde undgår man nemmeste disse problemer! Men det vigtiste er nok at holde sin e-mail fra alle former for konkurrencer, mailing lists o.l., da de ofte bliver solgt videre, hvadenten du bliver gjort opmærksom på det ene eller det andet.

Langt hovedparten af on-line e-mail-services tilbyder ligeledes et relativt effektivt spam-filter, hvilket er en god ting - jeg er godt tilfreds med Yahoo! Mail, da jeg har 6Mb plads at rutte med, samt et velfungerende spam-filter!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
07. april 2003 - 16:30 #6
Hmmm... Jeg har godt nok aldrig fået mailwasher til at virke - men det skulle også være et godt bud!
Avatar billede htx98i17 Professor
07. april 2003 - 16:35 #7
Jeg er ked af at skulle skifte mailadresse. Den ene jeg har, har jeg haft i 5 år og er kendt af både familie og arbejde. Det vil være besværligt for mange at jeg skifter e-mail-adresse. + Jeg vil gå glip af en del vigtigt arbejde. Det er ikke sådan en free e-mail-adresse, men en temmeligt kommerciel adresse. Men ellers var det en god ide, og jeg har overvejet den meget. Men det skal helst være aller aller sidste udvej.

Jeg har slået auto-preview helt fra. Desværre bliver jeg ved med at modtage pornomails.
Avatar billede htx98i17 Professor
07. april 2003 - 16:41 #8
Det er som at det er en eller virksomhed som har specialiseret sig i at spamme. De køber/stjæler e-mail-adresse, tjekker ofte om e-mail-adressen er aktiv, sørger for man ikke kan afmelde sig, og sørger for man ikke kan finde ud af hvem der står bag. Og så sørger de også lige for at man ikke bare kan lave en regel i outlook der sorterer dem fra... de skulle have nogle slag... :-)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
07. april 2003 - 16:49 #9
Det er heller ikke noget problem at lave en lille "mail-sniffer", som man sender ud på nettet, så at sige.

Den opfanger simpelthen alle informationer, der indeholder et snabel-A (@) og sender det tilbage til en bestemt I.P.-adresse. Værs'go', så er der en fin samling af e-mails, der kan sælges til højest bydende...
Avatar billede magr Nybegynder
07. april 2003 - 16:52 #10
Der er også den løæsning at man kan sætte sit outlook op til at sortere alle de e-mails der kommer ind at blive flyttet til en mappe man selv laver... eks. spam mails.

derefter skal den flytte alle dk adresse ( har aldrig fået spam mail fra dk adresser ) til sin inbox så har man kun sine "rene" e-mails i sin inbox.

men man skal lige huske at tilføje at de com adresser man gerne vil modtage fra også bliver flyttet over i indbox :-)

man kan også slå preview fra ved at gå ind i vis og derefter layout

slå den funktion fra der hedder vis indholdsrude, så har man også en chanche for at slette dem uden at svare tilbage på afsendrens e-mail :-)
Avatar billede rbnh Nybegynder
07. april 2003 - 16:53 #11
Jeg har haft det samme problem og har også e-mail adresser som jeg ikke lige kan og vil udskifte.

Jeg har nu brugt SpamWeasel i ca. 1½ måned med succes. Uønskede e-mails dukker dog stadig op men kun i begrænset omfang, dise undgås nemt fremover ved at tilføje i uønskede e-mailsadresser.

Man kan udelukke e-mails på adresser med wildcars funktion (*), emne, ofte brugte spam ord m.m. men prøv selv programmet.

Programmet er gratis for enkeltbrugere og indstilles til at stare op hver gang windows startes og i forbindelse med ens mail-program. Afviste e-mails gemmes i SpamWeasel i nærmere bestemt periode således at man altid kan se ikke læste e-mails.

Læse mere og download via: http://www.mailgate.com/products/spamweas/sw_feat.asp
Avatar billede rbnh Nybegynder
07. april 2003 - 17:00 #12
Hej igen!

Jeg har taget en skærm-kopi af mine opsætninger til SpamWeasel, som I kan se via:

http://www.paralink.com/Vfs/cgi-bin/vf-logindom.cgi

Domain:        Memory_DK
Username:      Kandu
Password:      Alt

Skærm-kopierne er gemt i mappen "Billeder MM" og hedder og vedrører:
        E-mail-ops.jpg
Opsætning i Outlook Express - alle e-mails konti skal rettes!
  Fra SpamWeasel:
        SW-lowest.jpg    Spam får tilknyttet "Spam", og til
                          videre i Outlook Express

        SW-norm.jpg      Hvis Spam i.h.t. til regler, ord
                          m.m. sendes disse ikke videre til Outllook
                          Express; men gemmes i mappe til senere
                          sletning efter indstillinger.

Jeg håber, at det kan hjælpe til opsætning og brug!
Avatar billede htx98i17 Professor
07. april 2003 - 17:07 #13
Vil prøve at kigge på det...
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. april 2003 - 08:09 #14
Se evt. følgende side: www.blackviper.com
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. maj 2003 - 15:43 #15
Takker for points :o)

Hvad blev enden på det hele?