Avatar billede lindsom Nybegynder
07. april 2003 - 15:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overføre værdi tabel1.felt1 til tabel2.felt2

Hejsa,

Min udfordring er at jeg har et felt der får en ja/nej værdi i en tabel 1. Jeg ville gerne om jeg automatisk kunne give en ja/nej værdi til et andet felt i en anden tabel 2, fordi det første felt i tabel 1 får værdien ja/nej!

Det skal siges at feltet i tabel2 ikke hedder det samme som feltet i tabel1.

Jeg forestiller mig noget i stil af;

If tabel1.felt1=true then tabel2.felt = true

HÅBER IKKE DET LYDER SOM HELT VOLAPYK!

HJÆLP!
Avatar billede mortrr Praktikant
07. april 2003 - 15:59 #1
Det kan du godt, men du skal have en eller anden sammenhæng mellem de to tabeller.

Fx kunne man bruge
UPDATE tabel2 inner join tabel1 on tabel2.relid=tabel1.id set tabel2.felt=true where tabel1.felt1=true

Den vil opdatere alle tabel2.felt hvor den tilsvarende tabel1.felt1=true. Relationen er at tabel2.relid skal være lig tabel1.id

Hvis det ikke var det du skulle bruge, så sig til.
Avatar billede lindsom Nybegynder
07. april 2003 - 16:36 #2
Hej mortrr,

Jeg har prøvet dit forslag. Det ser ikke ud til at kunne do the job, eller også er det mig der bruger det forkert.

Jeg vender tilbage imorgen
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2003 - 17:38 #3
are we talking ALWAYS about an update or is it also necessary to INSERT?
Avatar billede lindsom Nybegynder
08. april 2003 - 12:42 #4
Hi Terry,

It is a database where the assignments must be signed when performed. We don't want to sign the assignments but just want them signed automatically. When printing an assignment to be performed, a (Yes/No_field) is used to mark when a assignment is being performed. Normally when signed in, a (yes/no_field) is used to mark when an assignment has been performed. It is this field I want to autoupdate somehow so when printing a report on next week assignments, I just print a normal report, and that would show not a accumulated list of unsigned assignments, but just next weeks assigments. puha... Hope this helps in understanding my problem.
Thanks for helping!
Avatar billede lindsom Nybegynder
08. april 2003 - 12:44 #5
Sorry Terry! I missed to really answer your question. It is an ALWAYS update!
Avatar billede terry Ekspert
08. april 2003 - 19:36 #6
You can answer in Danish, I understand 100%!

You can only do this in a form unless we are talking Access 2000 using MSDE or SQL server and then you could use a trigger.

In the forms after update event you can use some code similar to this

Docmd.runsql "UPDATE tabel2 SET felt = " & Me.felt1 & " WHERE SomeField = " & Me.SomeField
Avatar billede terry Ekspert
08. april 2003 - 19:37 #7
This is JUST and example as I dont know the names of the tables or fields etc.
Avatar billede lindsom Nybegynder
28. april 2003 - 14:11 #8
Undskyld den sene accept. Har været forhindret. Men tak for hjælpen. Det virkede som de skulle!